۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82929409
T T
۰ نفر

فاینانس طرح قطار مشهد - گلبهار تمدید شد

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82929409
فاینانس طرح قطار مشهد - گلبهار تمدید شد

مشهد – ایرنا – مدیرعامل شركت عمران شهر جدید گلبهار گفت: فاینانس طرح قطاربرقی مشهد – گلبهار با تصویب شورای اقتصاد تمدید و بخشی از اعتبارات این طرح در سال جاری تامین شد.

هومن گریوانی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح طی یك مناقصه بین ‌المللی از سوی شركت عمران شهرهای جدید ایران به شركت همكاری گروه تخصصی سپاسد و یك شركت چینی واگذار شد تا طی چهار سال شهر جدید گلبهار با قطاربرقی به مشهد مقدس متصل شود.
وی بیان كرد: گروه تخصصی سپاسد مربوط به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با همكاری یك شركت چینی طرح قطاربرقی حومه‌ای مشهد - گلبهار را در دست اجرا دارد.
وی گفت: مبلغ كل این قرارداد 299 میلیون یورو است كه 186 میلیون یورو از طریق فاینانس خارجی تامین می شود.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید گلبهار ادامه داد: مصوبه تامین فاینانس خارجی طرح قطار مشهد – گلبهار پارسال توسط شورای اقتصاد صادر شد و این پروژه به بانك عامل معرفی شد.
گریوانی اظهار كرد: در بحث فاینانس 85 درصد آورده توسط شركت خارجی تامین می شود و 15درصد آورده سهم كارفرما یعنی دولت است اما پارسال دولت نتوانست سهم آورده خود را تامین كند.
وی گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال 15 درصد سهم كارفرما در این طرح، كه حدود هزار و 500 میلیارد ریال است، از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی بیان كرد: با تصویب دیروز شورای اقتصاد مبنی بر تمدید فاینانس خارجی طرح قطار مشهد – گلبهار، می توان سهم كارفرما را از صندوق توسعه ملی برداشت كرد.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید گلبهار گفت: 30 كیلومتر از مسیر ریلی مشهد – گلبهار به لحاظ ابنیه فنی و زیرسازی كامل شده و هفته جاری در مناقصه ای، ایجاد ایستگاه متروی آن و زیرسازی ادامه مسیر آن تامین مالی می شود.
متروی مشهد – گلبهار به طول 40 كیلومتر مشتمل بر 5 ایستگاه از انتهای خط یك قطار شهری مشهد آغاز می‌شود و در امتداد جاده قوچان به شهر جدید گلبهار می‌رسد.
شهر جدید گلبهار با چهار هزار هكتار وسعت در 35 كیلومتری شمال غربی مشهد مقدس در محور مشهد- قوچان واقع شده است.
7489/5132