۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۱۳
کد خبر: 82931643
T T
۰ نفر

چین از حقوق فلسیطینیان حمایت می كند

۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۱۳
کد خبر: 82931643
چین از حقوق فلسیطینیان حمایت می كند

پكن - ایرنا - 'ما جایو شو' نماینده دایم چین در سازمان ملل گفت این كشور از حقوق مشروع فلسطینیان و اعاده حقوق پایمال شده آنها حمایت می كند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، وی خاطر نشان كرد كه چین نگران بحران در نوار غزه و افزایش تنش ها میان دو طرف خاورمیانه است و از همه جوانب ذی ربط می خواهد خویشتنداری نشان دهند.
وی تاكید كرد جامعه بین المللی نیز از صلح و ثبات خاورمیانه پشتیبانی می كند و از دیدگاه چین طرف های ذی ربط باید هر چه سریعتر مذاكرات صلح را از سرگیرند.
تارنمای یی سی چین از قول نماینده دایم این كشور در سازمان ملل آورده است: چین از حق حاكمیت فلسطین بر سرزمین های اشغالی و بر اساس مرزهای سال 1967 میلادی و با پایتختی بیت المقدس پشتیبانی می كند.
وی ابراز امیدواری كرد كه همه طرف ها از خود خویشتنداری نشان داده و اقدامات نظامی علیه یكدیگر را متوقف كنند و افزود كه چین در خاورمیانه فعالتر خواهد شد و برای پیشبرد صلح تلاش خواهد كرد.
از سوی دیگر 'گونگ شیائو شنگ' فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه كه در مصر به سر می برد تاكید كرده است اسراییل باید فورا درگیری‎های خشونت بار را متوقف كند چرا كه تنها راه حل مسائل اسراییل و فلسطین، مذاكره و گفت و گو است.
او روز گذشته در یك نشست خبری در قاهره گفت: هدف از سفر من به فلسطین، اسراییل و مصر، تبادل نظر با طرف‎های مختلف درباره تنش میان فلسطین و اسراییل و دیگر مسائل مهم خاورمیانه است همه طرف ها نیز از تلاش های جدید چین برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه استقبال می كنند.
گونگ شیائو شنگ افزود: چین از نزدیك اوضاع متشنج فلسطین را دنبال می‎كند چین همواره طرفدار حل منازعات میان فلسطین و اسراییل از طریق مذاكرات صلح بوده و مایل است برای كاهش تشنج و برقراری ثبات در این منطقه، نقش بزرگتری و مثبت تری ایفا كند.
او گفت: به نظر چین، جامعه بین المللی باید با اصرار بر طرح دو كشور، بر اساس قطعنامه سازمان ملل و پیشنهاد صلح اعراب، نقش سازنده ای برای حل سیاسی مسایل فلسطین ایفا كند.
آساق**231**1904**