۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82931858
T T
۰ نفر

امام جمعه خرمدره:

مردم ركن اصلی قیام 15 خرداد بودند

۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82931858
مردم ركن اصلی قیام 15 خرداد بودند

زنجان - ایرنا - امام جمعه خرمدره با اشاره به چهار ركن اساسی در قیام 15 خرداد، گفت: مردم ارادتمند و طبقه مستضعف دو ركن اصلی این قیام بودند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر خرمدره افزود: قیام 15 خرداد چند ركن دارد، ركن اول زمان آن در عصر عاشورا، مكان آن مسجد فیضیه در مهد فقاهت، ركن سوم و چهارم مردم ارادتمند و طبقه مستضعفان بود كه پای كار ایستادند.
وی خاطرنشان كرد: در 15 خرداد ماه در عصر عاشورا سخنرانی امام راحل در مسجد فیضیه قم باعث شد كه جرقه اصلی این انقلاب زده شود گرچه سالیان پیش از آن مقدمات انقلاب در حال فراهم شدن بود.
خطیب جمعه خرمدره، رضای خداوند ، زنده كردن واژه اولیای الهی، اهتمام به امور مسلمین و جامعه انسانی، حفظ استقلال و عزت مردم، دوری از دنیا گرایی و هرگونه اسراف و رفاه طلبی را از اهداف اصلی قیام امام خمینی (ره ) عنوان كرد.
امام جمعه خرمدره تصریح كرد: امام عقل برتر زمانه و شخصیتی ابر انسان بود كه دوست و دشمن و افرادی كه قبولش داشتند از او اطاعت و افرادی كه قبول نداشتند تعظیم و تكریم می كردند و می دانستند كه مرد بزرگی است كه از دنیا گذشته و قصد دارد جامعه را به سوی سعادت رهنمون كند.
خطیب جمعه زنجان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) در بیان جایگاه امامت، اظهار كرد: اسلام شریعت خاتم و دین كامل الهی است از این رو تا پایان جهان پاسخگوی نیازهای عقیدتی، اخلاقی و عملی انسان و تضمین كننده سعادت ابدی، فردی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: اسلام مجموعه ای از عبادات و اخلاقیات محض نیست و اصول نظام اجتماعی شایسته و حكومت برتر را نیز عهده دار شده، بررسی اجمالی ابعاد گسترده اجتماعی اسلام نشانگر توجه به فرد و جامعه، دنیا و آخرت و همه شئونات اساسی و ضروری انسان است.
حسینی گفت: خداوند همانگونه كه صفت تزكیه و تعلیم كتاب و حكمت را به پیامبر عطا فرمودند، ولایت حكومت اجتماعی آن حضرت را نیز با آیاتی روشن كرده كه پیامبر صلاح مردم را بهتر از خودشان می داند و به دستور خدا نباید از پیامبر تخلف كنیم.
امام جمعه خرمدره خاطرنشان كرد: آنچه كه خاتم بودن اسلام را تضمین می كند استمرار قانونی كه پیامبر آورده و اجرای آن توسط حكومت كه این دو در وجود قرآن و عترت تحقق یافته است.
خطیب جمعه خرمدره یاد آور شد: آن كسی كه می تواند قرآن را تبیین و تفسیر كند و احكام الهی و قوانین آن را به دست آورد و برای هدایت انسان ها و حراست از جامعه در برابر دشمنان قدم بردارد عترت پیامبر و در زمان ما نیز خداوند ادامه همان ولایت را به نواب عام امامان معصوم (ع) یعنی فقها داده است.
7324/8068