۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82932629
T T
۰ نفر

كيفيت پايين آب از مشكلات گناباد است

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82932629
كيفيت پايين آب از مشكلات گناباد است

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: كيفيت پايين آب شرب از دغدغه ها و مشكلات مهم مردم اين شهر است. شهروندان در برخي موارد به ناچار از آب انبارها استفاده مي كنند كه احتمال آلودگي آب در آنها بالا است.

محمدعلي نبي پور روز شنبه در حاشيه نشست بررسي طرح ساخت ايستگاههاي آب شيرين در گناباد طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اجراي اين طرح از ضرورتهاي حياتي تامين آب شيرين سالم و بهداشتي براي اين شهرستان است.
وي افزود: ساخت 52 ايستگاه آب شيرين در گناباد و شهر بيدخت از پارسال آغاز شده و با پيشرفت 30 درصدي در حال اجرا است. در مرحله نخست با اعتبار پنج ميليارد و 300 ميليون ريال 15 ايستگاه ساخته مي شود. مدت زمان اجراي اين طرح دو سال و مجموع اعتبار مورد نياز آن 15 ميليارد ريال است.
فرماندار گناباد ادامه داد: با توجه به اختصاص 500 ميليون ريال از محل موقوفه اميرمعزالدين حسن واقع در قصبه گناباد به طرح احداث ايستگاه آب شيرين بهداشتي اين طرح از همان منطقه آغاز و به تدريج به طول شش كيلومتر كل شهرهاي گناباد و بيدخت را در بر مي گيرد.
وي گفت: براي نخستين بار در كشور بودجه اي از محل اعتبارات دولتي به چنين طرحهايي اختصاص مي يابد و اين نشانگر توجه خاص دولت دوازدهم به اجراي طرحهاي آب شرب بهداشتي در گناباد است. اين طرح با مشاركت شهرداري، شوراي شهر، اداره اوقاف و امور خيريه، آب و فاضلات شهري، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گناباد اجرا مي شود.
هم اكنون دو ايستگاه برداشت آب شرب بهداشتي در گناباد فعال است. 23 هزار مشترك در گناباد و شهرهاي بيدخت و كاخك اين شهرستان زيرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب شهري قرار دارند. گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/1858