۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82935479
T T
۰ نفر
مدیرعامل هما: یاتا از ایران در برابر تحریم آمریكا حمایت كند

تهران- ایرنا- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در دیدار با دبیركل انجمن بین‌المللی حمل‌ ونقل هوایی (یاتا)* حمایت این سازمان بین المللی از صنعت هوایی ایران در برابر تهدیدهای آمریكا به بازگشت دوباره تحریم ها را خواستار شد.

به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، «فرزانه شرفبافی» كه برای شركت در هفتاد و چهارمین نشست یاتا در سیدنی استرالیا به سر می برد، این سخنان را در دیدار با دبیركل یاتا مطرح كرد.
در این نشست تاكید شد مواضع شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایمنی، امنیت و پایداری در صنعت برای مدیران ارشد یاتا روشن و مورد پذیرش است اما این شركت ها برای توسعه همكاری ها و حمایت از هما از منظر ایمنی پروازها و حفظ بشردوستی به بررسی بیشتر و یافتن راهكارهایی نیازمندند كه مورد تحریم آمریكا قرار نگیرند.
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» كه از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریكا بر سر كار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام كرد.
توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریكا، روسیه، چین و آلمان امضا شده بود.

** جایگاه هما در یاتا
انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا)، سازمانی فرامرزی و متشكل از ۲۶۰ شركت هواپیمایی است كه در ماه آوریل سال ۱۹۴۵ در شهر هاوانا، كوبا راه‌اندازی شد.
به گزارش ایرنا، اعضای یاتا ۸۳ درصد ترافیك هوایی جهانی را به خود اختصاص می‌دهند. دفتر مركزی این سازمان در شهر مونترآل كانادا قرار دارد
هما كه تنها شركت هواپیمایی از جمهوری اسلامی ایران حاضر در این دور نشست های یاتا بود، به عنوان تاییدكننده** تغییرات آرتیكل یاتا انتخاب شد.
همچنین «اكبر الباكر» مدیرعامل قطر ایرویز، به عنوان رییس شورای حكام یاتا انتخاب و به مدت یك سال منصوب شد.
در نشست شرفبافی با مدیران عامل شركت های هواپیمایی بزرگ جهان بویژه اكبر الباكر، به موضوع هندلینگ پروازهای قطر در ایران اشاره شد.
وی در دیدار با برخی دست اندركاران صنعت هوایی و شركت های اجاره دهنده هواپیما، بر ضرورت حمایت فعالان صنعت از توسعه فعالیت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد.

** حضور 5.7 درصدی بانوان مدیرعامل در اعضای یاتا
اعضای یاتا شامل 260 شركت هواپیمایی می شود كه دارای پروازهای منظم برنامه‌ای خارجی بوده و دولت آنها عضو سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایكائو) باشد.
یكی از موضوع های مطرح هفتاد و چهارمین نشست یاتا، ضرورت توجه به برابری جنسیتی در صنعت حمل و نقل هوایی بود.
در این نشست اعلام شد فقط ۱۵ خانم توانسته اند به سمت مدیرعاملی ۲۶۰ ایرلاین عضو یاتا برسند كه هما به عنوان نماینده ایران، از این منظر به عنوان نمونه در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا معرفی شد.
با تصویب اعضای یاتا، كره جنوبی به عنوان میزبان اجلاس هفتاد و پنجم اعلام شد.
................................................................
* International Air Transport Association
** Seconder

اقتصام*3065*1961*
۰ نفر