۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82935916
T T
۰ نفر

روز قدس تجلي گاه وحدت مسلمانان در برابر استكبار

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82935916
روز قدس تجلي گاه وحدت مسلمانان در برابر استكبار

قصرشيرين - ايرنا - امام خميني (ره) با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس ، زمينه ساز وحدت امت اسلامي در دفاع از ملت مظلوم فلسطين و ايستادگي آنان در برابر زياده خواهي هاي سران استكبار شدند.

حمايتهاي همه جانبه امام خميني (ره) از آرمان فلسطين و به ويژه تدبير و دورانديشي ايشان در زمينه مردمي و اسلامي كردن مبارزه عليه رژيم صهيونيستي، نور اميدي در جوامع اسلام ايجاد كرد كه امروز با گذشت چندين دهه از حضور ملت ها در صحنه نمايش اقتدار عليه رژيم صهيونيستي ، با پيدايش بيداري اسلامي، زمينه هاي لازم براي آزادي قدس شريف فراهم شده است.
در حقيقت مي توان پيروزي هاي پي در پي امت اسلامي عليه نظام سلطه و صهيونيسم جهاني را در عرصه هاي مختلف به ويژه نتايج حاصل از بيداري اسلامي را در پيوند معنادار با روز جهاني قدس و آثار آن جستجو كرد.
فشار افكار عمومي بر رژيم صهيونيستي ناشي از تاثير حمايت هاي مردمي از آرمان فلسطين، سياست هاي اين رژيم را در عرصه جهاني و منطقه اي ناكارآمد كرده و اين وضعيت زمينه از بين رفتن حس اعتماد صهيونيست ها را به اين رژيم فراهم كرد و آنها را در جهان منزوي كرده است.
در پرتو تدبير الهي امام (ره) براي نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، امت اسلامي و آزاديخواهان جهان به حمايت از آرمان فلسطين و در مقابل صهيونيسم بين الملل قيام كرده اند و روز قدس وجدان هاي خفته را بيدار كرده است.
پيروزي انقلاب اسلامي ، نور اميدي در دلهاي مشتاق تمامي مستضعفان جهان ايجاد كرد ، حضرت امام (ره) و دولت انتخابي ايشان از همان آغازين روزهاي پيروزي بر استكبار آمريكا و غرب ، دفاع از مستضعفان بخصوص مردم مظلوم فلسطين و قدس شريف را به عنوان يكي از اصول مهم و برگشت ناپذير نظام جمهوري اسلامي ايران نهادينه كردند.
ابتكار بي نظير حضرت امام خميني (ره) ، دشمنان اسلام و قدس شريف را غافلگير كرد ، امام (ره) با اين اقدام راهبردي، به رژيم صهيونيستي و حاميان آمريكايي و غربي آن فهماند كه از اين پس نه قدس و فلسطين، كه هيچ مظلوم و محرومي در تمام جهان ديگر تنها نيست.
پس از نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس و دفاع از مردم فلسطين ، مسلمانان جهان نيز به تاسي از رهبر و امام امت اسلامي همه ساله راهپيمايي روز جهاني قدس را باشكوه هرچه تمامتر برگزار مي كنند.
روز قدس و بازتاب فوق العاده و گسترده آن در سطح جهان ، قدس و ملت فلسطين را از تنهايي و انزوا نجات داد و اعتماد به نفس از دست رفته مردم اين اين سرزمين را به آنها باز گرداند.
تجليل و بزرگداشت روز جهاني قدس و دفاع از ملت فلسطين در سراسر جهان ، باعث اميد و دلگرمي مسلمانان فلسطيني شده است ، مبارزان فلسطيني با اين احساس كه يك و نيم ميليارد مسلمان و بسياري از انسانهاي آزاده جهان، از آنان و قيام آنان در برابر رژيم اشغالگر قدس حمايت مي كنند ، با نشاط و دلگرمي مضاعفي به دفاع از قدس شريف و آرمان هاي مقدس خويش، رو آورده اند.
روز قدس روز بيداري همه ملت هاي آزاده و به ويژه مسلمانان عليه ظلم و بيداد استكبار بين الملل و روزي است كه مستضعفان جهان انزجار و نفرت خود را از عملكرد صهيونيسم بين الملل در به خاك و خون كشيدن ميليون ها انسان در اقصي نقاط جهان و به ويژه در فلسطين اعلام مي كنند.
7079/8066