۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82936011
T T
۰ نفر

يك ميليون هكتار از اراضي كشاورزي حدنگاري شده است

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82936011
يك ميليون هكتار از اراضي كشاورزي حدنگاري شده است

شهركرد- ايرنا- مديركل مهندسي و حدنگاري اراضي كشاورزي گفت: حدنگاري طرح (كاداستر) در يك ميليون هكتار از اراضي كشاورزي كشور انجام شده است.

صفدر نيازي شهركي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا، از انعقاد قرارداد و تفاهم نامه نقشه برداري 2 ميليون و 350 هزار هكتار اراضي كشاورزي در سطح كشور با سازمان نقشه برداري خبر داد و اظهار كرد: با اين تفاهم نامه در نيمه نخست امسال يك ميليون و 300 هزار هكتار ديگر نقشه برداري و حدنگاري خواهد شد.
وي ميزان اعتبار هزينه شده براي حدنگاري اراضي كشاورزي كشور در سال مالي گذشته را 600 ميليارد ريال از محل اعتبارات داخلي و 60 ميليارد ريال از محل تملك دارايي ها ذكر كرد.
مديركل مهندسي و حدنگاري اراضي كشاورزي، اعتبارات در نظر گرفته شده امسال براي اجراي اين طرح ملي را به ميزان اعتبارات سال گذشته اعلام كرد.
وي از اجراي طرح كاداستر در بيش از 20 ميليون هكتار از اراضي كشاورزي كشور تا پايان برنامه ششم خبر داد و افزود: با تمهيدات انديشيده شده در زمان مقرر بخش عمده اي از اراضي كشاورزي اولويت دار حدنگاري خواهد شد.
نيازي شهركي تصريح كرد: با اجراي اين طرح ملي، تعيين حدود اراضي ملي و مستثنيات، علاوه بر حل مشكل معارضان براي بهره برداري از زمين هاي ملي، مشكل تعيين و صدور سند زمين بهره برداران برطرف خواهد شد.
به گزارش ايرنا ،تهيه نقشه حدنگاري (كاداستر) از اراضي كشاورزي به منظور رسيدن به نتايجي همچون تثبيت مالكيت اراضي كشاورزي، مديريت و استفاده بهينه از اراضي، صدور اسناد مالكيت، شناسنامه كردن اراضي كشاورزي و بسترسازي جهت تحقق دولت الكترونيك در بخش كشاورزي مي باشد.
6199/6021