۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82936547
T T
۰ نفر
حق بازگشت و ادامه جهاد مسلحانه تنها راهبرد نجات قدس شريف

تهران- ايرنا- مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با اشاره به راهبرد اصلي نجات قدس شريف گفت: راهبرد حق بازگشت، اتحاد مسلمين و ادامه جهاد مسلحانه تنها راهبرد نجات قدس شريف و كل سرزمين فلسطين است.

به گزارش روز جمعه ايرنا از سپاه نيوز، سردار سرلشكر پاسدار دكتر سيد يحيي صفوي، به عنوان سخنران روز قدس در استان كرمان حضور يافت و در مسير راهپيمايي راهپيمايان اين استان با اشاره به ارائه مدل همبستگي و حمايت ملت بزرگ ايران از مظلومان فلسطيني در اين روز افزود: نتايج راهپيمايي عظيم روز جهاني قدس در پيدا شدن آثار شكست براي آمريكايي ها و صهيونيست ها هر سال بيشتر از گذشته آشكار مي شود و به فضل الهي نشانه هايي از پيروزي نهايي در منطقه مشاهده مي شود.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا افزود: پاسخ قاطع گردان هاي عزالدين قسام طي هفته گذشته و موشك باران پايگاه هاي نظامي و مواضع صهيونيست ها نشان داد سرزمين هاي اشغالي براي صهيونيست ها تبديل به محيطي ناامن و شكننده شده است و آرزوي امنيت سازي براي مهاجران يهودي اروپايي و ديگر غاصبان سرزمين قدس، خيال باطل است.
سرلشكر صفوي با اشاره به خيانت سران برخي كشورهاي عربي در مساله فلسطين اظهار داشت: موضوع آشكار شدن همدستي حكام جديد عربستان سعودي با صهيونيست ها در قضيه فلسطين توسط صهيونيست ها اعلام شد و طي سفر محمد بن سلمان، وليعهد سعودي به آمريكا و ديدار وي با نمايندگان سازمان هاي يهودي، محمد بن سلمان گفت كه مساله فلسطين‌ اولويت اصلي براي پادشاهي عربستان نيست و مسائل مهمتري مانند ايران وجود دارد.
مشاور عالي مقام معظم رهبري با اشاره به اقدامات خطرناك آمريكا در حمايت از اشغالگران صهيونيست گفت: حضور يك رئيس جمهور كاملا صهيونيستي در راس قدرت آمريكا و اعلام سرسپردگي وي به لابي صهيونيست ها، جمعيت 6 ميليون نفري يهودي آمريكا در تبليغات انتخاباتي، حمايت كامل از صهيونيست ها، افزايش تهديدات عليه جمهوري اسلامي ايران و تشديد فشارها عليه جبهه مقاومت به ويژه در سوريه، فلسطين، لبنان و دخالت در امور داخلي عراق خصوصا در انتخابات اخير نشان از وابستگي حكومت آمريكا به صهيونيست ها دارد و بخشي از اين وابستگي را مي توان در اقدام خطرناك امريكا در انتقال سفارت خود از تل آويو به بيت المقدس و اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي شاهد بود.
دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري از ارائه طرح رييس جمهور امريكا در موضوع فلسطين به عنوان توطئه و فتنه اي جديد نام برد و گفت: طراحي توطئه و فتنه بزرگ و جديد رئيس جمهور آمريكا براي پايان دادن به مساله فلسطين تحت عنوان معامله قرن هنوز كامل بيان نشده است. آنچه ترامپ از آن ياد مي كند در واقع معامله اي براي نابودي حق مردم فلسطين و واگذاري كامل بيت المقدس و سرزمين هاي اشغالي به رژيم صهيونيستي است؛ مشروط بر برچيده شدن سلاح مقاومت و تحويل سلاح و تجهيزات فلسطينيان به رژيم صهيونيستي خصوصا در غزه، واگذاري چند روستا با فاصله زياد از بيت المقدس و مسجد الاقصي و قسمتي از كرانه باختري و نوار غزه به فلسطينيان بدون اختيارات اقتصادي و امنيتي حاصل اين معامله است.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا ادامه داد: مساله اصلي در اين معامله خيانت بزرگ سعودي به مساله فلسطين است و پادشاهي عربستان سعودي با حمايت از اين معامله بزرگترين خيانت را به آرمان ازادي قدس و سرزمين فلسطين كرده است. در طول تاريخ حدودا 87 سالي كه از حكومت پادشاهي سعودي توسط انگليسي ها در عربستان مي گذرد، هيچ يك از حكام سعودي به اندازه حكام كنوني به آرمان فلسطين و اسلام خيانت نكرده اند و شايد دور از ذهن نباشد بيان اين موضوع كه اين سعودي ها مسير معامله قرن را پيش پاي آمريكايي ها قرار دادند.
سرلشكر صفوي با اشاره به دو ايده اصلي و فلسفه موجوديت رژيم صهيونيستي از نگاه آنها افزود: صهيونيست ها با ادعا و تبليغ مظلوميت يهود و مظلوم نمايي آنها در اروپا و آمريكا و آنكه در جنگ جهاني دوم توسط آلمان نازي سوزانده شده اند اذعان كردند يهودي ها بايد يك سرزمين مستقل داشته باشند.
«اين مظلوم نمايي را براي اروپايي ها مثل انگلستان، فرانسه، آلمان و ساير كشورها حتي به صورت قانون دراوردند كه كسي نتواند عليه هولوكاست كتاب بنويسد و ديگر ادعاي آنها آن است كه رژيم صهيونيستي تنها دولت دموكراسي واقعي در خاورميانه را دارد كه البته راهبرد حق بازگشت باعث نمايش مظلوميت فلسطينيان و باعث نابودي اين دو اصل ادعايي صهيونيست ها شده است حق انساني بازگشت بيش از 5 ميليون آواره فلسطيني، حق شناخته شده بين المللي و از اصول دموكراسي است».
به گزارش ايرنا همه ساله در روز جهاني قدس كه مصادف است با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، مسلمانان سراسر جهان با برپايي راهپيمايي‌ هاي گسترده، ضمن محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي، حمايت خود را از آرمان فلسطين اعلام مي‌كنند.
علمي**9157**1440