۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82937648
T T
۰ نفر

آژير خاموشي برق در مازندران به صدا در آمد

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82937648
آژير خاموشي برق در مازندران به صدا در آمد

ساري - ايرنا - استاندار مازندران آژير خاموشي برق در تابستان گرم و مرطوب اين خطه شمال كشور را به صدا در آورد و خواستار صرفه جويي جدي در تمامي بخش ها براي جلوگيري از اين وضعيت شد .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمد اسلامي روز شنبه در كارگروه زيربنايي مازندران گفت كه در صورتي كه صرفه جويي در مصرف برق صورت نگيرد ، استان با بحران خاموشي برق در تابستان مواجه مي شود.
وي افزود : مازندران با كسري برق در ساعات پيك مصرف رو به روست و به دليل برخي كوتاهي در تامين كسري برق با ايجاد ظرفيت هاي جديد، اين مشكل براي سال جاري جدي است.
رئيس شوراي زيربنايي مازندران اضافه كرد : وزارت نيرو نيز نسبت به احتمال خاموشي در مازندران و برخي ديگر از استان هاي كشور هشدار داد و مشتركان برق بايد با صرفه جويي و مصرف بهينه به تامين كسري كمك كنند.
ميانگين مصرف برق در مازندران طي فصل بهار ، پاييز و زمستان حدود يك هزار و 800 مگاوات است كه در تابستان تا دو برابر افزايش مي يابد و به همين دليل ظرفيت توليدي موجود پاسخگوي نياز نيست .
تابستان سال گذشته مردم مازندران در مرداد ماه حدود سه هزار مگاوات برق مصرف كردند كه ركورد جديد در مصرف انرژي استان بود .
مسئولان شركت برق مازندران پيش بيني كرده اند كه تابستان امسال دستكم با يكهزار و 300 مگاوات كسري برق رو به رو شوند.
مازندران به علت شرايط مهمان پذيري و حضور جمعيت شناور و ساخت و سازهاي ويلايي بيشتر از ميانگين كشوري در تابستان افزايش مصرف دارد.
** احتمال تغيير ساعات كار ادارات مازندران
استاندار مازندران همچنين گفت كه بزودي براي جبران برخي كمبودهاي برق در اين خطه شمال كشور نسبت به تغيير ساعت كار ادارات و سازمان هاي دولتي تصميم گيري مي شود.
اسلامي افزود : در صورت نياز ساعت كاري ادارات و دستگاههاي دولتي استان زودتر شروع و در اوج گرما و پيك مصرف نيز براي مديريت مصرف برق تعطيل مي شود.
وي گفت : علاوه بر اين ، ادارات و دستگاههاي دولتي موظفند تا در مصرف برق صرفه جويي و تجهيزات سرمايشي را در ساعات غير كاري خاموش كنند.
** برنامه ريزي ظرفيت سازي 2 هزار مگاواتي برق
استاندار مازندران گفت كه بر اساس برنامه ريزي افزايش حدود 2 هزار مگاوات برق براي اين خطه شمال كشور در برنامه ششم پيش بيني شد و تا اوايل تير ماه سال جاري حدود 310 مگاوات برق جديد به مدار اضافه مي شود و بقيه نيز از طريق نيروگاههاي جديد با سرمايه گذاري داخلي و خارجي تامين خواهد شد.
وي افزود : هم اكنون 210 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي براي افزايش ظرفيت توليد برق در مازندران در دست اجراست.
مازندران با دو مديريت توزيع برق حدود يك ميليون و 700 هزار مشترك دارد .
براساس آمارشركت برق منطقه اي مازندران حدود 35 درصد سوء مصرف در اين خطه شمال كشور وجود دارد كه با جلوگيري از اين سوء مصارف ، امكان كسري با ظرفيت فعلي امكانپذير است.
6982/1654