۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۶
کد خبر: 82938189
T T
۰ نفر
بورسیه دانشگاه پاریس به‌ حكیم سبزواری اختصاص یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر دفتر همكاری ‌های علمی بین ‌المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حكیم سبزواری گفت: 10 بورس تحصیلی مقطع دكترا از دانشگاه 'پاریس 13' به‌ دانشگاه حكیم سبزواری اختصاص یافت.

دكتر غلامعلی فرزی شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این بورس تحصیلی به 10 دانشجوی ممتاز دانش آموخته دوره‌ های كارشناسی ارشد دانشگاه حكیم سبزواری تعلق می گیرد.
وی با تاكید بر رعایت عدالت در فرآیند انتخاب دانشجو اظهارداشت: پیشنهاد حوزه آموزش در این زمینه انتخاب این افراد براساس برگزاری آزمون كتبی و مصاحبه است و با توجه به هماهنگی لازم، تحصیل این دانشجویان در دانشگاه 'پاریس 13' از مهر ماه سالجاری آغاز می شود.
وی گفت: هم‌ اكنون رایزنی برای كسب مجوزهای لازم از وزارت علوم برای ایجاد دوره ‌های دكترای مشترك بین دانشگاه حكیم سبزواری و دانشگاه 'پاریس 13' در حال انجام است كه با اخذ این مجوز دانشجویان می توانند با سپری كردن بخشی از دوره آموزشی خود در دانشگاه حكیم سبزواری، مدرك مشترك هر 2 دانشگاه را كسب ‌كنند.
فرزی با بیان اینكه سیاست دانشگاه حكیم سبزواری در حوزه روابط بین‌ الملل رساندن دانشگاه به‌ سطح مطلوب بین المللی است، افزود: افزایش تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه حكیم سبزواری و دانشگاه ‌های معتبر در دستور كار قرار دارد.
دانشگاه حكیم سبزواری جزو 22 دانشگاه محور كشور است كه با 10 دانشكده و حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی و 139 كد رشته تحصیلی در مقاطع كارشناسی تا دكتراست.
سبزوار در 230 كیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053
۰ نفر