۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹
کد خبر: 82938633
T T
۰ نفر
رقابت براي ارائه بهترين روش بازيافت زباله‌هاي صنعتي

تهران- ايرنا- دانشگاه صنعتي اميركبير با برگزاري مسابقات سراسري توليد و بازيافت فلزات درصدد ارائه بهترين روش براي بازيافت زباله‌هاي صنعتي است.

به گزارش روز يكشنبه گروه علمي ايرنا از دانشگاه صنعتي اميركبير، با توجه به افزايش روزافزون پسماندهاي حاصل از فرآيند‎هاي صنعتي اعم از زباله‌هاي الكترونيكي، فلزي و پساب‌ها، به منظور حفاظت محيط زيست و بازگرداندن مواد ارزشمند به چرخه صنعت، بازيافت اين مواد به شدت ضروري است.
براي اين منظور انجمن علمي مهندسي مواد و متالورژي دانشگاه صنعتي اميركبير اقدام به برگزاري دومين دوره مسابقات سراسري توليد و بازيافت فلزات كرده است.
اين دوره از رقابت‌ها با هدف يافتن راهكارهاي نوين و داراي توجيه اقتصادي و با محوريت بازيافت باتري‎هاي مستعمل در روزهاي 11 و 12 شهريور سال جاري در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار خواهد شد.
علاقمندان براي حضور در اين رقابت تا 15 تير فرصت دارند نسبت به ارسال پروپوزال‌ يا مقالات به دبيرخانه مسابقات خود اقدام كنند؛ سوالات مسابقه براي تهيه پروپوزال درارديبهشت ماه اعلام شده بود.
در روز مسابقه (11 و 12 شهريور) تيم‌ها علاوه بر اجراي آزمايش مطابق پروپوزال ارسالي، بايد محصول خود را در اين مسابقه ارائه دهند. تيم‌هاي راه يافته در اين رقابت همچنين بايد از پروپوزال‌هاي خود در حضور هيات داوران دفاع كنند.
هدف از برگزاري اين مسابقات ايجاد تحرك، نشاط، پويايي و رقابت سازنده و سالم در بين دانشجويان مستعد و علاقه‎مند به حوزه مهندسي مواد به خصوص در زمينه متالورژي استخراجي است. اسامي تيم‌هاي برگزيده در روز اختتاميه مسابقه اعلام خواهد شد.
علمي**9157**1440
۰ نفر