۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 82939144
T T
۰ نفر

45 موسسه خیریه در اردبیل فعال است

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 82939144
45 موسسه خیریه در اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیركل كمیته امداد استان اردبیل گفت: 45 موسسه خیریه و مردم نهاد فعال در این استان برای رفع مشكلات اقشار آسیب‌ پذیر و نیازمند با كمیته امداد همكاری می كنند.

به گزارش ایرنا، حسین دشتی روز یكشنبه افزود: امسال تاكنون با همكاری و هم افزایی یكی از موسسات خیریه استان یك هزار سبد كالا به ارزش یك میلیارد و 500 میلیون ریال در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.
وی با اشاره به اینكه امسال پنج موسسه خیریه با كمیته امداد استان تفاهم نامه همكاری منعقد كردند، بیان كرد: این نهاد برای یاری ‌رسانی هر چه بیشتر به خانوارهای نیازمند و مستمند همكار و همیار موسسات خیریه است.
دشتی گفت: ارائه كمك هایی مانند تامین هزینه ‌های زندگی، تامین لوازم ضروری منزل، تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، تامین هزینه ‌های درمانی و دارویی بیماران ، تهیه و توزیع سبدغذایی و ساخت مسكن مددجویی از جمله همكاری‌ های كمیته امداد با موسسات خیریه است.
مدیركل كمیته امداد استان اردبیل بیان كرد: همچنین 38 مركز نیكوكاری در استان با محوریت مساجد فعال است تا پل ارتباطی بین اغنیا و فقرا در محله‌ ها باشند.
وی اظهار كرد: برخی از مراكز نیكوكاری در محله ‌های برخوردار استان ایجاد شده ‌اند تا بر اساس نیت خیر نیكوكاران و با نظر هیات عامل این مراكز كمك‌ های مردمی در بین خانوار نیازمند ساكن در حاشیه شهر و مناطق محروم توزیع گردد.
وی هدف از خدمت ‌رسانی به فقرا و نیازمندان را حفظ عزت و كرامت انسانی آنها بیان كرد و گفت: همه باید تلاش كنند تا خانوارهای بی‌ بضاعت و افراد نیازمند با تكیه بر توانایی ‌های خود به خودكفایی برسند.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت كمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
6130/6016