۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 82939995
T T
۰ نفر

باشگاههای مجوزدار تهران حق آموزش شنا دارند

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 82939995
باشگاههای مجوزدار تهران حق آموزش شنا دارند

تهران- ایرنا- رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان تهران گفت: آموزش شنا توسط باشگاههای مجوز دار پایتخت امكان پذیر بوده و با باشگاههای فاقد مجوز در صورت فعالیت دراین امر برخورد قانونی می شود.

محمد حسن ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در حال حاضر بیش از یك هزار استخر دولتی و خصوصی در سطح پایتخت فعال می باشد كه بیش از نیمی از این استخر ها به علت نبود اطلاعات كافی، مورد بازرسی قرار نمی گیرند.
وی گفت: درصدد هستیم با اجرای بانك اطلاعات این مجموعه ها، بر فعالیت آن را بیش از گذشته مورد توجه و بازرسی قرار گیرد.
رئیس هیات شنا استان تهران تصریح كرد: در حال حاضر فراخوانی به تمامی مجموعه ها ارسال شده كه تا مدت معین، اطلاعات خود را در اختیار هیات شنا استان تهران قرار دهند.
ابراهیمی با بیان اینكه از ابتدای امسال هیچ استخری بدون مجوزی حق آموزش شنا را نداشته است ، اظهار داشت : تنها مجموعه های ورزشی می تواند آموزش شنا داشته باشند كه اقدام به ثبت باشگاه خود كرده باشند و درغیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: باشگاههای مجوزدار می بایست از مربیان درجه یك، دو و سه شنا كه دوره باز آموزی سالانه خود را دریافت كرده، استفاده كنند.

*تذكر كتبی به 30مجموعه ورزشی آبی پایتخت
رئیس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو استان با بیان اینكه تا كنون هیچ استخر فعال پایتخت پلمپ نشده است گفت: از ابتدای امسال 30 تذكر كتبی به مجموعه های آبی و استخر های فعال شهر تهران داده شد.
وی ادامه داد: این تذكرها بیشتر در خصوص موارد بهداشتی، فنی، عدم و یا كمبود مربی، نداشتن كارت مربی گری و باز آموزی سالانه بوده است.

*تعرفه مصوب اماكن آبی پایتخت اول تیر ابلاغ می شود
ابراهیمی از طرح یكسان سازی قیمت های مصوب شده اماكن آبی پایتخت خبرداد و گفت: طبق مصوبه اداره كل ورزش و جوانان استان تهران از ابتدای تیرماه(شروع طرح اوقات فراغت) قیمت سانس، دوره های مربی گری و آموزش در سایت این هیات درج خواهد شد.
وی اظهار كرد: شهروندان در صورت نارضایتی از قیمت و بهداشت، موضوع را با مدیران هیات شنا استان اطلاع دهند.

* با استخرهای روباز فاقد مجوز، برخورد می شود
ابراهیمی تصریح كرد: طبق دستور عمل به تمامی استخر ها روباز، اگر این اماكن بیمه نامه و مجوز اداره كل ورزش و جوانان استان تهران اخد نكنند، با آنها برخورد قانونی می شود.
ابراهیمی از ثبت ركورد غواصی یكی از زنان شناگر استان تهران خبرداد و گفت:فریسا نكومنش راد با ثبت 1536 متر غواصی با حجاب اسلامی نام خودرا در كتاب ثبت ركورد های كشور ثبت كرد.
رئیس هیات شنا استان تهران خاطر نشان كرد: در حال حاضر با وجود یك هزار مجموعه آبی بیش از 500هزار نفر روزانه از آماكن آبی شهر تهران استفاده می كنند.
تهرام/7247 / 1539
۰ نفر