۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱
کد خبر: 82941729
T T
۰ نفر
عفونت های گوارشی كودكان، بیماری شایع فصل گرما است

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشكده سلامت كودكان می گوید: عفونت های دستگاه گوارشی كه خیلی سریع، كودكان را مبتلا می كند از شایعترین بیماری های آنان در فصل گرما به شمار می آید.

عبدالله كریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: عفونت های دستگاه گوارشی شامل ویروس ها، انگل ها و باكتری هایی است كه به دلیل عدم رعایت بهداشتی فردی و خوردن میوه و سبزیجات نشسته، سریعا به كودكان نفوذ می كند و حتی می تواند منجر به مرگ شود.
وی اظهار كرد: آماری در خصوص میزان ابتلای كودكان به این عفونت ها در كشور موجود نیست ولی هر سال در فصل گرما بیشترین مراجعه كنندگان را به مراكز درمانی و بیمارستان ها تشكیل می دهد.
كریمی ادامه داد: خوردن میوه و سبزیجات نشسته با دست های آلوده و یا آب آلوده به ویژه در فصل گرما، میكروب ها، انگل ها و ویروس ها را وارد بدن آنان می كند و به همین دلیل والدین باید به سالم بودن مواد غذایی و بهداشت كودكان خود توجه كنند.
رئیس پژوهشكده سلامت كودكان تصریح كرد: فردی كه دچار عفونت های گوارشی می شود باید تغذیه ساده داشته باشد و از آنجا كه در این بیماری فرد آب زیادی از دست می‌دهد حتما باید آب و املاحش را تامین كند تا این مواد در بدن او كم نشود.
كریمی خاطرنشان كرد: بیمار بهتر است از مصرف غذاهای سنگین پرهیز كند و تغذیه ای سبك داشته باشند.
اجتمام **9022** 1776