۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۶
کد خبر: 82942637
T T
۰ نفر
10 هزار نفر آماده حضور در اردوهاي جهادي آذربايجان غربي هستند

اروميه- ايرنا- جانشين فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي گفت: 10 هزار بسيجي اعم از دانش آموز و دانشجو در قالب گروه هاي مختلف تخصصي امسال براي حضور در اردوهاي جهادي استان اعلام امادگي كرده اند كه پس از ماه مبارك رمضان فعاليت آنان در نقاط مختلف استان آغاز مي شود.

سردار اللهوردي داداش زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افراد به مناطق محروم اعزام مي‌شوند و در بازه‌ هاي زماني يك، سه، هفت و 10 روزه به ساكنان اين مناطق خدمات رساني مي‌كنند.
وي با اشاره به اهداف كيفي پيگيري شده در اردوهاي جهادي اضافه كرد: آشنايي جوانان با كار گروهي در اجتماع، ايجاد محيط سالم و با نشاط در عرصه‌هاي كار، ايجاد محبوبيت در بين آحاد مختلف مردم، پاسداري از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، تسريع در روند اجرايي كارهاي عمراني و كمك به كاهش هزينه‌هاي دولت از جمله اهداف اجراي اين اردوهاي جهادي است.
وي بيان كرد: سال گذشته 605 گروه جهادي در سطح استان با بيش از 11 هزار نفر بسيجي در راستاي اجراي طرح هاي سازندگي در استان به مناطق و مدارس اعزام شده بودند.
وي گفت: 339 مدرسه با هماهنگي آموزش و پرورش آذربايجان غربي طي سال گذشته پذيراي گروههاي طرح هجرت بودند كه در بحث فضاسازي، رنگ آميزي و شادابي مدارس خدمات رساني داشتند.
جانشين فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي گفت: 30 گروه جهادي نيز در سال گذشته به مناطق زلزله زده غرب كشور اعزام شد كه شامل بيش از 300 نفر بودند.
وي بيان كرد: اين گروهها در 22 روستاي زلزله زده به ارائه خدمات مختلف فني و تخصصي در كنار 32 گروه پزشكي در مناطق محروم زلزله زده پرداختند.
به گزارش ايرنا اردوهاي جهادي مجموعه اي از فعاليت هاي خود جوش است كه توسط دانشجويان، طلاب حوزه هاي علميه، دانش آموزان، دانشجويان و ساير جوانان داوطلب در مناطق محروم كشور برگزار مي شود.
در اين اردوها هر فرد و گروه بنابر ظرفيت ها و توانايي هاي موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه هاي عمراني مورد نياز منطقه، خدمات كشاورزي، پزشكي، درماني، آموزشي و تحصيلي را در كنار فعاليتهاي فرهنگي ارائه مي دهند.
بخش اعظم از هدف از برگزاري اين اردوهاي جهادي، بر پايه سازندگي استوار شده كه اين سازندگي از خودسازي دروني افراد آغاز و به سازندگي در مناطق محروم خلاصه مي شود.
7125/2093