۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82943101
T T
۰ نفر

طرح تابستاني پليس راه در يزد آغاز شد

۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82943101
طرح تابستاني پليس راه در يزد آغاز شد

يزد - ايرنا - فرمانده پليس راه يزد گفت: همزمان با سراسر كشور طرح تابستاني پليس راه از امروز (پنجشنبه)، 24 خرداد ماه 1397 در اين استان آغاز شده است.

سرهنگ مسعود قانعي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه طرح يادشده تا اواخر شهريور ماه امسال ادامه دارد، افزود: در اجراي اين طرح 50 واحد گشت محسوس و نامحسوس در كنار 14 پاسگاه و ايستگاه ‌هاي ثابت و سيار در جاده هاي استان حضور دارند.
وي هدف از اجراي طرح تابستاني پليس راه را تامين نظم و امنيت در جاد‌ه ها و نظارت بر رفتار رانندگان ذكر كرد و ادامه داد: ماموران با تخلف هاي حادثه ساز به خصوص سبقت و سرعت غير مجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي برخورد مي كنند.
فرمانده پليس راه يزد از رانندگان براي رعايت دقيق قوانين راهنمايي و رانندگي و خودداري از بي نظمي و عجله در رانندگي به عنوان 2 تهديد مهم در سفرهاف خواستار همكاري شد.
قانعي اظهار كرد: با آغاز سفر‌هاي تابستاني و افزايش حجم سفر‌ها همواره در جاده هاي استان حوادثي به قوع مي پيوندد كه همراهي مردم و رانندگان و رعايت مقررات در كاهش آنها موثر است.
از مجموع راه‌هاي استان، 726 كيلومتر بزرگراه، 640 كيلومتر راه اصلي، 961 كيلومتر راه فرعي و 2 هزار و 274 كيلومتر راه آسفالت روستايي است كه زيرپوشش اداره كل راهداي ، حمل و نقل جاده اي قرار دارد.
يزد در بحث طول راه هاي شرياني رتبه 10 كشوري، بزرگراه هشتم، راه اصلي 14 ،‌ راه فرعي 15 و طول راه روستايي رتبه 22 كشوري را داراست.
پارسال بيش از 20 ميليون تن كالا از مبدا يزد به نقاط مختلف كشور حمل و يك ميليون و 482 نفر مسافر از مبدا استان جا به جا شد.
طول راه هاي استان چهار هزار و 602كيلومتر است كه نقش موثري در برقراري ارتباط استان هاي جنوبي، شرقي و جنوب غرب كشور به تهران ، شمال و شمال شرق ايران دارد.
روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده هاي استان يزد تردد مي كنند.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت در مركز ايران قرار دارد.
7536/ 2047/