۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82947077
T T
۰ نفر
كماندار المپيكي: در جاكارتا شانسم را 2 بار مي‌آزمايم

تهران - ايرنا - برترين كماندار معلول جهان در سال 2017 مي گويد كه حمايت مسئولان ورزش كشور و روساي فدراسيون ها، وي را ترغيب كرده تا يك بار ديگر در كنار ورزشكاران المپيكي براي حضور در بازي هاي آسيايي تلاش كند و براي افتخار آفريني شانس خود را 2 بار در جاكارتا بيازمايد.

زهرا نعمتي دارنده 2 مدال طلاي پارالمپيك لندن و ريو كه روز سه شنبه با خبرنگار ايرنا گفت و گو مي كرد، اظهار داشت: بعد از بازي هاي المپيك و پارالمپيك 2016 ريو به دليل فشار و سختي زياد آماده سازي براي حضور در اين دو رويداد بزرگ و آسيب ديدگي ناشي تمرينات، تصميم گرفتم مدتي از فضاي تيراندازي با كمان و حتي رقابت ها فاصله بگيريم اما با توجه به حمايت هاي وزارت ورزش و جوانان، كميته هاي ملي المپيك و پارالمپيك و همچنين فدراسيون هاي جانبازان و معلولين و تيراندازي با كمان تصميم گرفتم همه تلاشم را به كار بگيرم تا علاوه بر بازيهاي آسيايي جاكارتا در رقابت هاي پاراآسيايي نيز كه به ميزباني اندونزي برگزار مي شود، شركت كنم.
اين تيرانداز كرماني خاطر نشان كرد: در واقع علاوه بر تلاشي كه براي حضور در بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي دارم به دنبال اين هستم كه سهميه المپيك و پارالمپيك 2020 توكيو را كسب كنم و اين بار به مدال طلاي هر دو مي انديشم.
كماندار 32 ساله كشورمان در خصوص سطح آمادگي اش براي حضور در بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي 2018 جاكاراتا گفت: نسبت به چهار سال پيش شرايط بسيار بهتري دارم ولي اين را مي دانم كه كمانداران ساير كشورهاي آسيايي نيز در اين مدت بيكار نبودند و با تمام قوا و سرمايه گذاري جدي تمرينات خوبي را پشت سر گذاشته اند.
به گفته اين كماندار طلايي، چنانچه ورزشكاري با سطح آمادگي حتي يك ماه قبل خود در رويداد پيش روي شركت كند بايد بداند كه كسب مدال تقريبا غيرممكن است.
نعمتي افزود: حالا كه به عنوان تنها كماندار ريكرو زنان در بازي هاي آسيايي به جاكارتا مي روم، قطعا توقعات بيشتري از من وجود دارد و اميدوام با توكل به دا بتوانم نتيجه خوبي بگيرم اما مثل هميشه هيچ قولي نمي دهم زيرا در اين رشته عوامل متعددي از جمله شرايط محيطي بر عملكرد ورزشكار تاثيرگذار است.
اين تيرانداز كه سال 2016 در بازي هاي المپيك و پارالمپيك شركت كرد، گفت: تمرينات مستمر ورزشكار در كنار اردوهاي مشترك با ورزشكاران تراز اول جهاني همچون كمانداران كره جنوبي ، چين تايپه ، مالزي و چين مي تواند آنان را به بالاترين سطح از آمادگي برساند زيرا نه فقط متوجه نقاط ضعف خود مي شود بلكه ديدن تجربيات برترين هاي اين رشته وي را به سطح بالاتري از آمادگي مي رساند و به عبارتي 'ره صد ساله يك شبه ' طي مي شود.
وي همچنين يادآور شد كه در نظر گرفتن پاداش هاي قابل توجه براي ورزشكاران قهرمان انگيزه ورزشكاران را براي تلاش بيشتر خواهد كرد، ضمن اينكه توجه مسئولان نيز مي تواند انگيزه و باور ورزشكاران را افزايش دهد.
نعمتي در پايان از مسئولان ورزش كشور از جمله سيد رضا صالحي اميري رئيس كميته ملي المپيك و غلامرضا شعباني بهار رئيس جديد فدراسيون تيراندازي با كمان قدرداني كرد كه با حضور در اردوها وضعيت ورزشكاران را از نزديك بررسي كرده و براي رفع مشكلات تمام تلاش خود را به كار مي گيرند.
زهرا نعمتي تيرانداز معلول كشورمان كه از مدتي پيش، تمريناتش با ورزشكاران توانمند را رها كرده بود، در آخرين مرحله ركوردگيري و در مصاف با 6 كماندار ديگر توانست بالاترين ركورد را بدست آورد و به عنوان تنها شركت كننده تيراندازي در رشته ريكرو زنان جواز حضور در بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا را بدست آورد.
وي به گفته «پارك ميوك وون» كره اي، سرمربي تيم هاي ملي تيراندازي با كمان كشورمان همچنان بهترين كماندار زن رشته ريكرو است. اين كماندار كشورمان پس از ركوردگيري اخير همراه با مهسا بدخشان بهترين امتياز را در بين هفت كماندار بدست آورد و در نهايت با تصميم كميته فني و كادر فني تيم ملي قرار شد نعمتي به عنوان كماندار رشته ريكرو به ستاد بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا معرفي شود.
بازي هاي آسيايي 2018 با حضور 380 كماندار از ايران از 27 مرداد ماه به ميزباني سه شهر كشور اندونزي برگزار مي شود و تا 11 شهريور ماه ادامه خواهد يافت.
ورزشي **1828**1597
۰ نفر