۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 82947420
T T
۰ نفر

272 روستاي خراسان شمالي دچار تنش آبي است

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 82947420
272 روستاي خراسان شمالي دچار تنش آبي است

بجنورد- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي با اشاره به كاهش بارندگي ها در استان و مشكل تامين آب آشاميدني در روستاها گفت: ساكنان 272 روستاي استان هم اكنون با تنش آبي روبه رو هستند.

حميد روشن روان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه تابستان امسال بيش از 145 هزار نفر از ساكنان روستاهاي استان با تنش آبي روبه رو هستند اظهار داشت: تنش آبي به اين معنا است كه ميزان توليد آب با مصرف همخواني ندارد و منابع آبي موجود، پاسخگويي نياز در اين مناطق نيست.
وي افزود: در اين روستاها 100 ليتر بر ثانيه كسري آب وجود دارد.
روشن روان در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اينكه ساكنان شماري از روستاهاي استان با تانكر آبرساني مي شوند تاكيد كرد: شمار روستاهايي كه ساكنان آن بصورت سيار آبرساني مي شوند در چند سال گذشته روند رو به كاهش داشته است.
وي خاطرنشان كرد: به علت كاهش بارندگي ها و مشكلات ناشي از خشكسالي، ارديبهشت ماه امسال ساكنان 54 روستاي استان با تانكر آبرساني شدند كه البته پيش بيني مي شود اين رقم تابستان امسال به بيش از 60 روستا افزايش يابد.
روشن روان خاطرنشان كرد: در پايان سال گذشته، شمار روستاهايي كه ساكنان آن با تانكر آبرساني شدند، 57 روستا گزارش شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي گفت: اين در حالي است كه در آغاز دولت تدبير و اميد و در شهريور ماه سال 92 ساكنان 148 روستا به صورت سيار آبرساني شدند.
شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي 117 هزار مشترك آب دارد.
استان خراسان شمالي 863 هزار نفر جمعيت دارد كه حدود 44 درصد آن در روستاها ساكن هستند.
7185/ 6042