۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82948250
T T
۰ نفر
پزشكی قانونی علت مرگ سید امامی را اعلام كرد

تهران- ایرنا- وكیل مدافع خانواده كاووس سیدامامی از اعلام نظر نهایی پزشكی قانونی درباره علت مرگ او خبر داد.

پیام درفشان عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر گفت كه گزارش نهایی پزشكی قانونی درباره علت مرگ كاووس سیدامامی وصول شده و در این گزارش آمده كه جای كبودی دور گردن وی وجود دارد.
این وكیل دادگستری اضافه كرد: پزشكی قانونی در گزارش خود علت مرگ را خفگی و فشار بر روی گردن اعلام كرده است.
درفشان افزود: در فیلمی كه به ما نشان دادند، دوربین آن قسمتی را كه مرگ اتفاق افتاده است، نشان نمی دهد.
درفشان در پاسخ به این پرسش كه قرار بود دادسرا فیلم دیگری از نحوه خودكشی سیدامامی به خانواده وی نشان دهد گفت: چندین مرتبه این موضوع را از دادسرا پیگیری كردیم اما تا الان فیلم دیگری به ما نشان داده نشده است.
وكیل مدافع خانواده كاووس سیدامامی توضیح داد: چندی پیش وزیر اطلاعات نتیجه كمیته چهار نفره رئیس جمهوری درباره این پرونده را بیان و صراحتاً اعلام كرد كه اینها جاسوس نیستند. از آنجایی كه بر اساس قانون، تنها مقام امنیتی رسمی كشور وزیر اطلاعات است، بنابراین وقتی وزیر اطلاعات اعلام می كند این اشخاص جاسوس نیستند، حجت تمام است.
وی افزود: بر همین اساس طی روزهای آینده از صدا و سیما و برنامه خبری 20:30 كه در اقدامی غیرقانونی افترا زده و ضمن پخش عكس های خصوصی سیدامامی، از او به عنوان جاسوس و قلاب ماهیگیری به عنوان آنتن مخابراتی یاد كرده، در دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام افترا و نشراكاذیب شكایت خواهیم كرد تا پاسخگو باشند.
كاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) از فعالان محیط زیستی است كه اوایل بهمن به همراه چند نفر دیگر بازداشت و 19 بهمن در زندان اوین درگذشت.
دادستان تهران اتهام این فعالان محیط زیستی را جاسوسی در حوزه محیط‌‌ زیست اعلام كرد و گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط ‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی كشور در حوزه‌های استراتژیك اقدام می‌كردند.
جعفری دولت آبادی همچنین پیشتر گفته بود كه سیدامامی «با توجه به اینكه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته، متاسفانه در زندان دست به خودكشی زده است.»
دادستان تهران همچنین 29 بهمن سال 96 با تاكید بر ضرورت افزایش نظارت ها در بازداشتگاه ها و زندان ها و حفظ حقوق متهمان زندان دستور داد تحقیقات در مورد پرونده فوت كاووس سیدامامی ادامه یابد و با «افراد مقصر» در این حادثه برخورد شود.
اجتمام 3063
۰ نفر