۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۵
کد خبر: 82948456
T T
۰ نفر

مشتركان خانگی، بیشترین مصرف برق مشهد را دارند

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۵
کد خبر: 82948456
مشتركان خانگی، بیشترین مصرف برق مشهد را دارند

مشهد - ایرنا - مدیر دفتر مدیریت مصرف شركت توزیع نیروی برق مشهد اعلام كرد: بخش خانگی مشهد با یك میلیون و 200 هزار اشتراك از مجموع یك میلیون و 500 هزار مشترك برق این شهر، بیشترین میزان مصرف برق را نسبت به مشتركان عمومی و تجاری، صنعتی و كشاورزی دارند.

سیده معصومه مرادی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط اقلیمی امسال استان می طلبد كه یك مدیریت مصرف صحیح برق در سطح خانگی به وجود آید به طوری كه اگر هر یك از مشتركان یك لامپ اضافه را خاموش كنند، در مجموع صرفه جویی زیادی شده و سرمایه ملی حفظ می شود.
وی تاكید كرد: مشتركان خانگی باید مصرف برق را در ساعت اوج بار یعنی 11 تا 15 و 19 تا 23 مدیریت كنند به این صورت كه درجه كولر گازی خود را در این ساعات روی 25 تنظیم كنند یا چند ساعت قبل از ساعات اوج بار، كولر گازی را در خانه روشن كنند تا هوا تغییر كند و در ساعات اوج بار آن را خاموش نمایند.
وی بیان كرد: مشتركان خانگی بهتر است بر روی كولرهای آبی سایبان نصب كنند تا دمای بدنه پایین مانده و سرما هدر نرود.
مرادی، خودداری از روشن نگه داشتن كولر به صورت دائم، استفاده از لامپ های كم مصرف و ال.ای.دی استاندارد، استفاده نكردن از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج بار، توجه به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی را از دیگر راههای مدیریت مصرف برق مشتركان خانگی ذكر كرد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شركت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اگر برق نباشد، گرما طاقت فرسا خواهد بود، پمپاژهای آب شهری قادر به كار كردن نخواهند بود و شهروندان در تامین آب نیز دچار مشكل می شوند و زندگی مردم فلج می شود.
براساس گزارش شركت برق منطقه ای خراسان، اوج بار مصرف پارسال در خراسان رضوی 55 هزار مگاوات بود كه پیش بینی می شود این رقم در سال جاری با رشد پنج درصدی به 58 هزار مگاوات برسد.
7489/5132