۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82951209
T T
۰ نفر
گيلان مقام نخست پرداخت تسهيلات رونق توليد را دارد

رشت - ايرنا - استاندار گيلان از مقام نخست كشوري اين استان در تعداد پرداخت تسهيلات رونق توليد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مصطفي سالاري روز يكشنبه در جلسه كارگروه رفع موانع توليد استان در رشت افزود: همچنين از لحاظ ميزان پرداختي ها در تسهيلات رونق توليد، بين استان هاي كشور رتبه نهم را به خود اختصاص داده ايم كه اختلافات مان در اين بخش، با دو سه استان بسيار كم است.
وي ادامه داد: اگرچه قصدمان فقط پرداخت تسهيلات نيست، اما بايستي اهتمام داشته باشيم تا علاوه بر كيفيت، اثربخشي و جلوگيري از انحراف، سرعت رسيدگي به پرونده ها را نيز بيشتر كنيم و از لحاظ ميزان پرداخت هم به جايگاه بالاتري دست يابيم.
استاندار گيلان مقام نخست استان را از لحاظ تعداد در پرداخت تسهيلات رونق توليد، نشان دهنده برخورداري بيشتر استان از صنايع متوسط و كوچك دانست و اظهار داشت: واحدهاي كوچك ضريب اشتغال بالاتري داشته و با طبيعت اين استان نيز سازگارترند و آسيب كمتري هم به محيط زيست ما وارد مي شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان نيز گفت: از سال 96 تاكنون، 2 هزار و 315 مورد تسهيلات رفع موانع و رونق توليد به واحدهاي توليدي و صنعتي استان پرداخت شده است.
فرهاد دلق پوش مبلغ اين تسهيلات را 883 ميليارد تومان ذكر و تصريح كرد: بر همين اساس، از نظر تعداد در كشور رتبه اول و از نظر مبلغ پرداختي رتبه نهم را بين استان هاي كشور داريم.
در اين جلسه همچنين مشكلات تعدادي از واحدهاي توليدي بررسي و براي رفع آنها راهكارهايي ارائه شد.
2 هزار و 600 واحد صنعتي در استان گيلان فعال است.
7296/2007