۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 82951548
T T
۰ نفر

ايثارگران به سنين سالمندي نزديك مي شوند

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 82951548
ايثارگران به سنين سالمندي نزديك مي شوند

تهران- ايرنا- مديركل پيشگيري و بهداشت رواني بنياد شهيد و امورايثارگران گفت:اكنون گروه هدف بنياد شهيد و شامل والدين شهدا، ايثارگران، جانبازان و آزادگان در موقعيت كنوني به سنين سالمندي نزديك مي ‌شوند كه همين موضوع نيازمند توجه بيشتر به اين افراد است.

به گزارش ايرنا از اعلام روز يكشنبه بنيادشهيد، محمد اسماعيل عليپور از تشكيل كميته سلامت و توانبخشي در بنياد شهيد و امور ايثارگران خبر داد و افزود: چون براي بيماران سالمند به ويژه ايثارگران، علاوه بر خدمات درماني، توجه به توانبخشي اهميت ويژه‌اي دارد؛ پس بايد به اين افراد بيشتر توجه كرد.
بر اساس اعلام بنياد شهيد، اكنون ميانگين سني ايثارگران، جانبازان، والدين شهدا و آزادگان بالاي 57 سال است.
وي اظهارداشت: همچنين با افزايش كيفيت زندگي، مي ‌توان هزينه ‌هاي درمان ايثارگران و خانواده هاي آنان را كاهش داد، با تاييد شوراي راهبردي بنيادشهيد و موافقت رياست عالي بنيادشهيد، كميته سلامت و توان‌بخشي در بنياد شهيد و امور ايثارگران تشكيل شد.
وي افزود: اين كميته كه با هدف اصلي سياست گذاري در زمينه سلامت و توانبخشي و با توجه ويژه به سالمندي ايثارگران تشكيل ‌شده است مي ‌تواند با ايجاد هماهنگي بيشتر بين واحدهاي ذيربط در بنيادشهيد، امكان برنامه‌ ريزي منسجم و افزايش اثربخشي مضاعف برنامه ‌هاي اجرايي در حوزه سلامت و توانبخشي را بيش‌ازپيش فراهم كند.
مديركل پيشگيري و بهداشت رواني بنياد اعضاي اين كميته را مديركل برنامه‌ و بودجه، رييس حراست مركزي، مديركل درمان و توانبخشي، مديركل مددكاري و امور اجتماعي، مديركل ورزشي و اردويي، مديركل دفتر دانش‌ پژوهان و تشكل ‌هاي شاهد و ايثارگر و مديركل آمار و فن‌آوري اطلاعات معرفي كرد و رياست اين كميته را معاون بهداشت و درمان بنيادشهيد و دبيرخانه آن را اداره كل پيشگيري و بهداشت رواني دانست.
مردم ايران در جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس و ديگر حوادث تروريستي، 225 هزار و 570 شهيد را تقديم انقلاب كرده اند.
همچنين تعداد كل جانبازان در كشور به 574 هزار و 101 نفر مي رسد كه 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زير 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نيز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان كشور در دوران دفاع مقدس نيز 43 هزار و 173 نفر هستند.
اجتمام **7268* 1724
۰ نفر