۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82953984
T T
۰ نفر
جشنواره تئاترشهروند فرصت مناسبی برای معرفی لاهیجان است

لاهیجان-ایرنا- سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت: جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان به عنوان یك رویداد فرهنگی فرصت های ویژه ای برای معرفی لاهیجان در حوزه های مختلف فراهم می كند.

جواد نجار تمیزكار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به عنوان یك رویداد بزرگ فرهنگی و هنری این شهرستان، مبین تاریخ و فرهنگ غنی این شهر و فرصتی مناسب و ویژه برای معرفی لاهیجان در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی است كه امیدواریم با تلاش هنرمندان عزیز و مدیریت شهری به یك اتفاق بین المللی تبدیل شود.
وی خاطرنشان كرد: نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اواخر مرداد ماه امسال توسط اعضای شورا و شهرداری لاهیجان با همكاری اداره كل هنرهاي نمایشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان بر گزار می شود .
به گفته وی مضامین ،موضوعات شهروندی نظیر مشكلات و معضلات بصورت نمایش خیابابی ، بی واسطه توسط هنرمندان كشور با زبان فاخر هنر انتقال پیدا می كنند .
وی اظهارداشت:جلسه شوراي سیاستگذاري نهمین جشنواره تئاتر خیاباني شهروند لاهیجان با حضور شهردار لاهیجان ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان ، مدیركل هنرهاي نمایشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گیلان، مسئول دبیرخانه جشنواره های كشور ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.
تمیزكار با اشاره به اینكه راه های بهتر برگزاری جشنواره امسال در این نشست بررسی شد، اضافه كرد: شهر لاهیجان علاوه بر استعدادهای طبیعی و گردشگری خاستگاه فرهنگ و ادب بوده و با توجه به موقعیت توریستی آن ، هرساله تعداد زیادی مسافر جهت بازدید از این شهر به این خطه فرهنگ پرور سفر می كنند كه ضرورت استفاده از هنر بعنوان یكی از ابزارهای ارتباطی و آموزشی به خوبی مشهود است و مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
عضو شورای اسلامی لاهیجان گفت : جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان پس از هشت دوره جایگاه خود را بین مردم و هنرمندان پیدا كرده است و امیدوارم با همدلی كه در این جمع شاهد هستیم جشنواره امسال پرقدرت تر و با كیفیت بیشتر و پیام های بهتر در این شهر برگزار شود .
تمیزكار افزود:باید خانه دائمی جشنواره در لاهیجان فعال شده و جایگاه ثابتی برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شود تا این اتفاق خوب به بهترین شكل ممكن رقم بخورد .
وی خاطرنشان كرد: علاوه بر دنبال كردن اهداف این جشنواره ایجاد شور و نشاط در بین اقشار مختلف مردم نیز از اهداف جشنواره محسوب می شود و حسن اجرای آن در سایه همدلی و وفاق موجود در این شهر میسر می شود.
هشتمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشاركت اداره كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ٢٥ تا ٢٨ مردادماه سال گذشته با استقبال شهروندان و گردشگران در هشت نقطه شهر لاهیجان برگزار شد .
6029 /6030