۵ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۰
کد خبر: 82954078
T T
۰ نفر

چگونه پیامك های تبلیغاتی را مدیریت كنیم

۵ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۰
کد خبر: 82954078
چگونه پیامك های تبلیغاتی را مدیریت كنیم

تهران- ایرنا- سامانه مدیریت دریافت خدمات ارزش افزوده و پیامك های انبوه در اپراتورهای تلفن همراه كشور راه اندازی شد تا بتوان با مراجعه به نرم افزارهای مدیریت حساب، از امكانات آن بهره برد.

به گزارش ایرنا، بسیاری از مشتركان تلفن همراه از دریافت گاه و بیگاه پیامك های تبلیغاتی شكایت دارند.
البته بیست و چهارم مهرماه پارسال سامانه پیامكی 195 فعال شد تا پیامك‌های تبلیغاتی ارسال شده به مشتركان تلفن‌ همراه شناسایی و سرشماره های مربوط به آن قطع شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران سوم دی ماه همان سال اعلام كرد تا پیش از این باید پنج شكایت از یك شماره درباره ارسال پیامك مزاحم ثبت می شد كه این میزان اكنون به 2 شكایت كاهش یافته است.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: اگر 2 شكایت درباره مزاحم بودن پیامكی در سامانه 195 به ثبت برسد، رسیدگی به این شكایت ها در دستور كار قرار می گیرد.
در همین پیوند، امروز (سه شنبه) معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ایجاد سامانه مدیریت دریافت خدمات ارزش افزوده و پیامك های انبوه در اپراتورهای تلفن همراه كشور خبر داد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مجید حقی» گفت: بر اساس مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات حاكم بر ارایه خدمات محتوایی پیامكی، ارسال هرگونه خدمات پیامكی انبوه اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده، بدون دریافت اجازه قبلی از مشترك ممنوع است.
حقی ادامه داد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند با همكاری رگولاتوری سامانه‌ای را راه‌اندازی كنند تا مشترك بتواند دریافت پیامك های انبوه خود را مدیریت كند.

** شیوه مدیریت دریافت پیامك های انبوه
مشتركان هر سه اپراتور تلفن همراه می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای مدیریت حساب خود و با ورود به بخش «مدیریت خدمات ارزش افزوده و پیامك های تبلیغاتی» از امكانات سامانه مدیریت پیامك های ارزش افزوده و تبلیغاتی استفاده كنند.
دریافت اطلاعات راهنما برای آشنایی مشتركان با انواع پیامك ها، مشاهده وضع فعلی عضویت در سرویس های پیامكی، قطع یا برقراری دریافت پیامك های تبلیغاتی به تفكیك پیامك های مربوط با اپراتور یا سایر پیامك ها و عضویت در سرویس های قابل ارایه اپراتور براساس دسته‌بندی‌های خاص از امكانات این سامانه است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هجدهم اردیبهشت ماه امسال نوید طراحی این سامانه را به ایرنا داده بود.
به گفته فلاح جوشقانی، با استفاده از این سامانه، اپراتورها ملزم می شوند به مشتركانی كه از سیمكارت های شخصی پیامك تبلیغاتی دریافت می كنند، بسته تشویقی ارایه كنند.
به نظر می رسد هنوز وضع طرح های تشویقی اپراتورها در این زمینه چندان روشن نشده است و احتمال می رود این امر، در گام های بعدی محقق شود.
بر اساس مصوبه 270 كمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال پیامك تبلیغاتی فقط با كسب رضایت مشتری مجاز است.

اقتصام*3061*1961*
۰ نفر