۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82955018
T T
۰ نفر
كارگاه آموزشي ويژه پيشگيري از اعتياد در زاهدان برگزار شد

زاهدان - ايرنا - كارگاه آموزشي تاثير مهارت هاي فرزند پروري در پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و آسيب هاي نوپديد روز چهارشنبه در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ايرنا رئيس اداره مراقبت از آسيب هاي اداره كل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان در اين كارگاه آموزشي اظهار داشت: در ادامه برنامه هاي پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر امروز كارگاه مهارت هاي فرزند پروري و ارتباط آن با سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد.
سعيد فخر رحيمي افزود: بررسي هاي انجام شده نشان از آن دارد كه در حوزه دانش آموزي مهارت هاي لازم در زمينه مقابله با مصرف مواد مخدر و آسيب هاي آن به درستي ارائه نشده است.
وي ادامه داد: مديران مدارس به عنوان سفيران مقابله با مصرف مواد مخدر بايد براي جلوگيري از افزايش آسيب هاي اجتماعي ناشي از اين پديده در ميان دانش آموزان تلاش كنند.
سرپرست دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان نيز در اين كارگاه آموزشي گفت: بخش عمده مشكلات در حوزه هاي مختلف جامعه از جمله اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ناشي از افزايش گرايش به مصرف مواد مخدر است.
سعيد اميري افزود: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترين دستگاه تربيتي نقش مهمي در جلوگيري از گرايش به مصرف مواد مخدر در سنين پايين دارد.
وي با تاكيد بر افزايش آگاهي خانواده ها از فناوري هاي روز اظهار داشت: پيشرفت علم و فناوري به جاي كمك به مبارزه با مصرف مواد مخدر، به ابزاري در دست قاچاقچيان براي توزيع و ترويج انواع مواد مخدر صنعتي تبديل شده است.
وي تصريح كرد: مديران مدارس نقش مهمي در ارائه آموزش مهارت هاي زندگي و پيشگيري از اعتياد در ميان دانش آموزان و والدين آنان ايفا مي كنند.
سرپرست دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مصرف مواد مخدر سيستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و 560 نفر در سه ماهه امسال آموزش هاي لازم در رابطه با مهارت هاي زندگي، سبك فرزند پروري و پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر را در استان فرا گرفتند.
اميري اظهار داشت: اين آموزش ها به اعضاي خانواده هاي سالم و در معرض خطر مصرف مواد مخدر استان ارائه شده است.
وي ادامه داد: همچنين در اين مدت برنامه 'آموزش مهارت هاي مراقبت از خود' ويژه 2 هزار و 700 دانش آموز مدارس دوره ابتدايي سيستان و بلوچستان ارائه شد.
سرپرست دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان افزود: اجراي برنامه هاي پيشگيرانه مدرسه مراقب اجتماع محور براي هزار و 300 دانش آموز، آموزش مهارت هاي مقابله اي براي 850 نفر، مدارس عاري از خطر براي 615 نفر و پيشگيري از اعتياد در خوابگاهها و محيط هاي دانشجويي براي 2 هزار و 300 نفر از شاخص ترين اقدامات فرهنگي اين شورا محسوب مي شود.
3042**6081