به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دستورالعمل راه اندازی میز خدمت در راستای اجرای ماده (17) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان 'حقوق شهروندی در نظام اداری پیشتر به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده بود.
بر این اساس دستگاه های اجرایی مكلف هستند نسبت به استقرار میز خدمت در قالب میز خدمت الكترونیكی حداكثر تا یك سال و میز خدمت حضوری حداكثر در مدت 6 ماه از زمان ابلاغ این دستورالعمل اقدام كنند.
برای راه اندازی میز خدمت حضوری ابتدا باید متولیان دستگاه های اجرایی فضای مناسبی برای این مكان پیش بینی كنند تا مراجعه كنندگان بدون نیاز به پرس و جو و پیگیری از واحدهای مختلف به آن دسترسی یابند.
همچنین افراد و كارشناسانی در این محل مستقر شوند كه ارباب رجوع از طریق مشاوره این افراد خدمت یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت كنند.
طبق دستورالعمل ابلاغی بالاترین مقام دستگاه اجرایی، مسئول اجرای این دستورالعمل در دستگاه و فراهم كردن مكان، تجهیزات و تمهیدات اجرایی لازم، تنظیم گردش كار، نظارت بر اجرای وظایف، تامین و آموزش متصدیان میزهای خدمت و ایجاد هماهنگی و سازماندهی بین واحدهای اداری مراجعه شونده برای ایجاد میز خدمت مناسب در دستگاه اجرایی است.
فرمانداری همدان نیز نسبت به راه اندازی میز خدمت اقدام و شماری از كاركنان شایسته، ماهر، پاسخگو و آموزش دیده و مطلع این مجموعه را نسبت به فرآیندهای اداری مرتبط با ارائه خدمات را بدین منظور سازماندهی كرد.
در اولین هفته از راه اندازی میز خدمت در فرمانداری همدان، علی تعالی فرماندار همدان در 2 روز متوالی ساعاتی در میز خدمت مستقر شد و به طور مستقیم پاسخگوی مراجعان بود.
میز خدمت با رویكرد كاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع، اتلاف وقت و سرگردانی آنان در نهادهای دولتی راه اندازی شد.
7526/2087
همدان- ایرنا- به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقا رضایت مندی آنان از عملكرد دستگاه های اجرایی، میزخدمت در فرمانداری همدان راه اندازی شد.