۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۹
کد خبر: 82961038
T T
۰ نفر

100 درصد تصادفات منجر به فوت در مهاباد كاهش يافت

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۹
کد خبر: 82961038
100 درصد تصادفات منجر به فوت در مهاباد كاهش يافت

ايرنا- معاون استاندار و فرماندار ويژه مهاباد با اشاره به كاهش 100 درصدي تصادفات منجر به فوت در اين شهرستان طي سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال يك نفر در تصادفات درون شهري مهاباد كشته شده است.

به گزارش ايرنا ايرج شجاعي روز سه شنبه در جلسه شوراي ترافيك اين شهرستان افزود: در اين مدت 22 درصد تصادف هاي جرحي داخل شهر نيز كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه بيشترين عامل تصادفات نبود توجه كافي به جلو، رعايت نكردن حق تقدم و نبود آگاهي نسبت به علائم راهنمايي و رانندگي است، گفت: هفت نقطه حادثه خيز داخل شهر مهاباد شناسايي و ساماندهي شده است و به زودي در محل هاي حساس ترافيكي براي كاهش تخلفات و روان شدن ترافيك دوربين نصب خواهد شد.
شجاعي با اشاره به شروع سفرهاي تابستاني و افزايش تردد خودروها، گفت: نرخ هاي حمل و نقل جاده ها بايد مشخص شود و بر اساس آن يك قيمت واحد به همه شركت هاي خدمات رسان خودرويي ابلاغ گردد.
رييس اداره راهنمايي و رانندگي مهاباد نيز در اين جلسه با اشاره به شروع طرح ترافيكي تابستان، گفت: اين طرح در سطح معابر و خيابان هاي سطح شهرستان براي روان سازي ترافيك، ايجاد آرامش و امنيت مسافران و برخورد با متخلفان از 23 خردادماه آغاز مي شود و تا 31 شهريور ادامه مي يابد.
سرهنگ احمد كاظمي با اشاره به موقعيت جغرافيايي و گردشگرپذير بودن مهاباد بيان كرد: در اين مدت خروجي و ورودي شهر مهاباد نيز بصورت ويژه تحت پوشش عوامل پليس راهنمايي و رانندگي قرار خواهد گرفت.
بخشدار مركزي مهاباد نيز در اين جلسه گفت: تابلوهاي معرفي روستاها و راهنمايي رانندگان براي هدايت مسافران در همه روستاهاي بخش مركزي نصب شده است.
سليمان پاكزاد ادامه داد: نصب سرعت گير در ورودي هاي روستاهايي چون لج، كپه كند، برده ميش كه در مسير جاده ها قرار دارند، براي كاهش تصادفات ضروري است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت از شهرهاي گردشگر پذير شمالغرب كشور بوده اما فاقد مركز پليس راه است.
7514/3093/3072