۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82963438
T T
۰ نفر
وزیر ارشاد:بازی های رایانه ای حوزه خوبی برای سرمایه گذاری است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 28 میلیون كاربر بازی رایانه ای با متوسط 19 سال سن در كشور وجود دارد كه بازار بزرگی را در ایران به وجود آورده و از شرایط خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،سیدعباس صالحی روز جمعه درحاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در جمع خبرنگاران افزود: طبق آمار بنیاد ملی بازی های رایانه ای،كاربران ایرانی روزانه به طور متوسط 90 دقیقه را به بازی رایانه ای اختصاص می دهند.
صالحی اظهار داشت: گفت و گوهای امروز من با بازی سازان ایرانی و همچنین نشست های قبلی در این زمینه نشان می دهد، سطح بازی های ایرانی از لحاظ كیفیت ارتقا قابل توجهی یافته و بازار فروش بازی های ایرانی نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: علاوه بر افزایش كاربران بازی های ایرانی، فضای تقاضا برای این بازی ها در بازارهای خارجی نیز رو به افزایش است و اقبال مصرف كنندگان به تولیدات داخلی بیشتر شده است.
صالحی با بیان این موضوع كه زیرساخت های گسترش بازی های رایانه ای ایرانی از لحاظ كمی و كیفی رو به پیشرفت است، توضیح داد: مهم این است كه بازار مالی را به این سمت سوق دهیم و بخش خصوصی و دولتی نیز احساس كنند كه یكی از بازارهای فرهنگی و اقتصادی، همین بازی های رایانه ای است.
وی با تاكید بر اینكه حوزه بازیهای رایانه ای با بودجه كم، بازدهی بسیار مضاعفی را می تواند در پی داشته باشد، اظهار داشت:در برخی صنایع با هزاران میلیارد می توان تحرك و پیشرفت ایجاد كرد، اما در صنعت بازی های رایانه ای با دهها میلیارد، اتفاقات بسیاری سامان می یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنابراین بخش خصوصی هم باید به این بازار بیشتر توجه و احساس كند این بازار پرسود و پرحاصل هم در بازارهای داخلی و هم خارجی فراهم است و بخش دولتی و بانك های ما نیز باید احساس كنند كه یكی از حوزه های خوب سرمایه گذاری، بازی های رایانه ای است.
صالحی افزود: حوزه بازی های رایانه ای طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنیاد ملی بازیهای رایانه ای كه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، واگذار شده اما ما برنامه هایی را برای هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه های مختلف داشته و داریم.
خبرنگاری از وزیر ارشاد درمورد اختلاف میان بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و كافه بازار پرسید و گفت كه آیا این اختلاف به بازی سازهای ایرانی ضربه نمی زند؟
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داد: بازی رایانه ای صنعتی نوپا است و استقبال قابل توجه مصرف كنندگان داخلی را دارد كه باید با هماهنگی های حداكثری بخش دولتی و خصوصی همراه شود.
صالحی با بیان اینكه به همراهی و هماهنگی همه مجموعه های فعال در زمینه بازی های رایانه ای، نیازمندیم، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این موضوع تاكید دارد كه باید با همه توان داخلی در این زمینه كار كرد.
صالحی توضیح داد: هر رویدادی هدف گذاری خاص خود را دارد و ممكن است بر اساس آن هدف گذاری، مجموعه ای حضور داشته باشد و در رویدادی دیگر حضور نداشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اما اینكه اگر یك مجموعه، به فرض در یكی از رویدادها حضور نداشته باشد، به معنای آن نیست كه آن مجموعه در حوزه بازی های رایانه ای نقشی ندارد بلكه باید نقش آن را در رویدادی دیگر جدی گرفت.
وی تاكید كرد: حتما باید در حوزه بازی های رایانه ای از همه استعداد و‌ پتانسیل ها از جمله كافه بازار استفاده كنیم.
خبرنگاری از وزیر ارشاد پرسید: بسیاری از بازی سازها می گویند برای اینكه چرخه اقتصادی ما تكمیل شود خوب است كنار نمایشگاه تی جی سی، یك نمایشگاه عمومی هم برپا شود تا مردم هم بازی ها را مشاهده كنند.
صالحی در پاسخ گفت: در این مورد باید كار كارشناسی انجام شود، نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران، امسال دومین اجرای خود را سپری می كند، بنابراین رویدادی نوپاست و احتیاج به بررسی های پیوسته برای تكامل خود دارد.
وی یادآور شد: تبادل دانش و فرصت سازی برای حضور بازی های ایرانی در عرصه بین المللی هدف گذاری این رویداد است.
فراهنگ**9012** 1701
۰ نفر