۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 82964894
T T
۰ نفر

45 ميليارد ريال سرمايه گذاري در گناباد جذب شد

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 82964894
45 ميليارد ريال سرمايه گذاري در گناباد جذب شد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: طي سه ماه امسال 45 ميليارد ريال سرمايه گذاري در بخشهاي صنعتي و معدني در اين شهرستان جذب شد.

به گزارش ايرنا هادي ايزدي شنبه شب در مراسم گراميداشت روز ملي صنعت و معدن افزود: از مجموع 30 ميليارد ريال نيز كه طي سه سال گذشته براي توسعه زيرساختهاي صنعتي و معدني گناباد هزينه شد، چهار ميليارد ريال مربوط به سه ماه امسال است.
وي اظهار كرد: 25 طرح با سرمايه گذاري 2 هزار ميليارد ريال در گناباد در حال اجراست كه با راه اندازي آنها براي يك هزار نفر اشتغال ايجاد مي شود.
وي گفت: هشت مجوز نيز با سرمايه گذاري يك ميليارد و 820 ميليون ريال و اشتغال 209 نفر در سه ماه امسال صادر شد.
ايزدي افزود: 38 طرح نيمه تمام روستايي براي اشتغال فراگير در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد در حال بررسي است.
وي اظهار كرد: با تلاش دولت تدبير و اميد 12 طرح توسعه صنعتي و معدني در سه سال گذشته در گناباد اجرا شده و ميزان ذخائر معدني اين شهرستان نيز از 26 به 33 ميليون تن افزايش يافته است.
وي گفت: ميزان سرمايه گذاري در بخشهاي مختلف صنعتي و معدني اين شهرستان در سال گذشته با افزايش 313 درصدي نسبت به سال قبل از آن به 2 هزار و 487 ميليارد ريال رسيد و 510 نفر فرصت شغلي در واحدهاي توليدي صنعتي و معدني گناباد ايجاد شد كه اين ميزان نيز در مقايسه با سال قبل از آن 62 درصد افزايش داشت.
ايزدي افزود: 6 هزار و 437 تن كالاي صنعتي به ارزش 2 ميليون و 870 هزار دلار در اين مدت از اين شهرستان به 17 كشور صادر شد كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن 17 درصد افزايش داشت.
وي اظهار كرد: پارسال در بررسي هاي اكتشافي 14 منطقه اميدبخش براي كشف عناصر پايه، گرانبها و راهبردي معدني در شهرستان گناباد شناسايي شد.
نماينده مردم گناباد و بجستان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: با وجود ظرفيتها و زيرساخت هاي صنعتي و معدني گناباد سهم اين شهرستان در سرمايه گذاري صنعتي و معدني خراسان رضوي كمتر از 2 دهم درصد است.
حميد بنايي افزود: از مجموع 180 هزار اشتغال بخش صنعت و معدن در خراسان رضوي، هشت هزار نفر در گناباد است كه بايد با توسعه بسترهاي جذب سرمايه گذاري اين تعداد افزايش يابد.
وي با بيان اينكه برخي قوانين مشكلاتي در بخش صنعت و معدن ايجاد كرده است، كاهش اين تنگناها را مستلزم تعامل دستگاههاي اجرايي مختلف و استفاده حداكثري از ظرفيتهاي موجود دانست.
هم اكنون 172 واحد صنعتي در بخشهاي صنايع كاني فلزي و غيرفلزي، صنايع غذايي، شيميايي و سلولزي در شهرستان گناباد فعاليت دارند كه براي راه اندازي آنها هزار و 273 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و براي سه هزار و 284 نفر بطور مستقيم و 2 برابر اين تعداد بطور غير مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
سه شهرك و ناحيه صنعتي نيز با 447 هكتار زمين و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سيلو در شهرستان گناباد فعال است.
شهرستان 88 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053