۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82965911
T T
۰ نفر

قطع برق مرغداران گناباد را متضرر كرد

۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82965911
قطع برق مرغداران گناباد را متضرر كرد

گناباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي گناباد گفت: برخي از مرغداران اين شهرستان به دليل قطع برق و نداشتن مولد برق اضطراري طي 2 روز گذشته متحمل ضرر و زيان شده و بخشي از مرغهاي توليدي آنها تلف شد.

عليرضا حسين زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مرغداران مزبور تمهيدات پيشگيرانه در زمان قطع برق و حوادث پيش بيني نشده را فراهم نكرده و به مقوله پدافند غير عامل توجه لازم نداشتند.
وي اظهار كرد: بر اساس قرارداد منعقد شده، مرغداران موظف به تامين مولد برق اضطراري هستند تا در زمان قطع برق ناشي از طوفان، حوادث پيش بيني نشده يا قطع موقت به دليل اوج مصرف، متضرر نشوند.
رئيس اداره برق گناباد هم گفت: قطع برق به دليل افزايش مصرف و كمبود توليد آن به صورت موقت و نوبتي در استان خراسان رضوي و اين شهرستان صورت مي گيرد.
محمد بهشتي افزود: طي 2 روز گذشته برق برخي مناطق گناباد از جمله تعدادي از مرغداري هاي اين مناطق با اطلاع رساني عمومي قبلي حدود 2 ساعت قطع شد.
وي اظهار كرد: در قرارداد منعقد شده با مرغداران تاكيد شده است كه مرغداري ها براي پيشگيري از خسارت ناشي از قطع برق در زمان حوادث پيش بيني نشده بايد مولد برق اضطراري داشته باشند ولي برخي از آنان توجه لازم به اين امر را نداشتند و با قطع برق بخشي از مرغهاي آنها تلف شد.
رئيس هيات مديره شركت تعاوني مرغداران گناباد نيز گفت: به دليل قطع برق طي 2 روز گذشته 6 هزار قطعه مرغ مرغداريهاي اين شهرستان تلف شد.
حسين مقيمي افزود: در پي اعلام كتبي احتمال قطع برق از سوي اداره برق، طي نامه اي از آن اداره خواستيم با توجه به خسارت وارده به مرغداران طي يك ماه گذشته تا حد امكان از قطع برق مرغداري ها خودداري شود.
وي اظهار كرد: مرغداران در چند ماه گذشته به خاطر افزايش قيمت نهاده هاي دامي با مشكلات بسيار دست به گريبان بودند و نيازمند توجه بيشتر مسئولان هستند.
هم اكنون 87 واحد مرغداري در مجموع به ظرفيت 2 ميليون قطعه جوجه ريزي براي هر دوره پرورش در اين شهرستان فعاليت دارند.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053