۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82966866
T T
۰ نفر
78 هزار تن در قم از خدمات بيمارستاني استفاده كردند

قم- ايرنا- مديردرمان تامين اجتماعي استان قم گفت: 78 هزار تن معادل 10 درصد جمعيت بيمه شده اين استان طي سال گذشته از خدمات بيمارستاني استفاده كردند.

به گزارش ايرنا، داود عليمحمدي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامين اجتماعي از 19 تا 25 تيرماه اظهار داشت: در همين مدت 66 هزار تن در 9 بيمارستان قم كه طرف قرارداد تامين اجتماعي هستند و 12 هزار تن در بيمارستان امام رضا(ع) بستري شدند.
جمعيت استان قم در سرشماري سال 95، يك ميليون و 292 هزار و 283 تن اعلام شده است كه تعداد 95.2 درصد در مناطق شهري و 4.8 درصد در مناطق روستايي ساكن هستند و همچنين حدود 49 درصد از جمعيت اين استان را زنان و 51 درصد را مردان تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به اين كه تامين اجتماعي استان قم در 2 حوزه بيمه اي و درماني خدمات ارائه مي كند گفت: در قم 881 مركز طرف قرارداد با تامين اجتماعي هستند و يك بيمارستان امام رضا(ع) و سه مركز درماني متعلق به تامين اجتماعي است كه خدمات درماني به مردم ارائه مي كند.
وي افزود: در سال گذشته 296 ميليارد تومان توسط مراكز طرف قرارداد و 705 ميليارد تومان توسط بيمارستان و مراكز درماني تامين اجتماعي قم خدمات به بيمه شدگان ارائه شده است.
وي اضافه كرد: در سال گذشته پنج ميليون و 800 مرتبه به مراكز طرف قرارداد تامين اجتماعي و 2 ميليون و 200 مرتبه به مراكز تامين اجتماعي قم مراجعه شده است.
وي با بيان اين كه در سال گذشته 25 هزار نسخه براي بيماران صعب العلاج صادر شده است گفت: اين تعداد نسخه، 28 ميليارد تومان هزينه در برداشته كه از سوي تامين اجتماعي قم پرداخت شده است.
وي ادامه داد: با كمبود منابع مالي كه در اختيار داريم، خدمات رساني به بيماران صعب العلاج در اولويت است.
وي از صدور نسخه هاي الكترونيكي خبر داد و گفت: در سال گذشته يك ميليون و 200 نسخه الكترونيكي صادر شد كه اين امر منجربه استفاده از خدمات تامين اجتماعي بدون استفاده از برگه هاي دفترچه هاي درمان گرديد.
عليمحمدي همچنين با اشاره به خدمات سيستم ارجاع گفت: در اين سيستم بيمار با تشكيل پرونده به صورت الكترونيكي در مرحله اول به پزشك عمومي و بعد در صورت نياز به پزشك تخصصي ارجاع داده مي شود كه سال گذشته از اين طريق 11 درصد از جمعيت بيمه شدگان ارجاع داده شده است.
57 درصد جمعيت استان قم كه شامل 750 هزار تن مي شود زيرپوشش خدمات تامين اجتماعي هستند.
/8138/ 1175