۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۶
کد خبر: 82967030
T T
۰ نفر
دستگاه قضا مشكلات مالباختگان شركت پرهام را در دست بررسي دارد

گنبدكاووس - ايرنا - فرماندار شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان گفت: مشكلات مالباختگان شركت پرهام از سوي دستگاه قضايي در حال بررسي است

سيدرسول حسيني روز سه شنبه در جمع حدود 20 نفر از مالباختگان شركت پرهام افزود: قوه قضاييه در حال بررسي پرونده براي رفع مشكل است و به عنوان فرماندار، تمام توان خود را براي سرعت بخشيدن به روند رسيدگي اين پرونده به كار گرفته ام .
به گزارش ايرنا، حدود 20 نفر از مالباختگان شركت پرهام روز سه شنبه ابتدا ميدان اصلي آزادشهر و سپس در مقابل فرمانداري اين شهرستان در شرق استان گلستان تجمع و نسبت به طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده و عدم اطلاع از عاقبت سرمايه برباد رفته خود، ابراز نگراني و گلايه كردند.
فرماندار شهرستان آزادشهر با دعوت از مالباختگان شركت پرهام به داخل فرمانداري و نشست با آنان گفت: همه روزه شنونده درد دل هاي مالباختگان و پاسخگوي مشكلات آنان هستم.
حسيني خاطر نشان كرد: چنانچه برخي با سوء استفاده از اين موضوع و با برگزاري تجمعات غيرقانوني بخواهند مزاحمت براي ديگر شهروندان ايجاد كرده و امنيت را زير سئوال ببرند، با خاطيان برخورد جدي صورت خواهد گرفت.
وي عنوان داشت: مالباختگان با معرفي چند نماينده به دستگاه اجرايي و قضايي شهرستان مي توانندمشكلات خود را با مسئولان در ميان گذاشته و از روند پرونده اطلاع يابند و نيازي به رفتارهاي هنجارشكنانه نيست.
به گزارش خبرنگار ايرنا، دادستان شهرستان آزادشهر نيز با حضور در جمع مالباختگان ابراز كرد: قوه قضاييه با اشراف بر اهميت موضوع در ابعاد منطقه اي تمام تلاش خود را براي سرعت بخشيدن به روند رسيدگي در پرونده در دستوركار خود قرار داده است.
رضا بذري افزود: مرجع رسيدگي به دليل حضور متهم رديف اول در شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان به آن محل انتقال يافته و پرونده از دسترس ما نيز خارج است ولي پرونده درحال طي روند قضايي است.
وي با اشاره به وضعيت پرونده تصريح كرد: مسئولان قضايي و اجرايي با جديت و سرعت در حال تكميل ابعاد پرونده كلاهبرداري شركت پرهام هستند و لازم است مالباختگان با صبر و بردباري، مسئولان را در اين امر ياري كنند و مطمئن باشند متهمان تا بدهي خود را به مالباختگان پرداخت نكنند، نمي توانند از زندان آزاد شوند.
در اين نشست برخي از مالباختگان با اشاره به برخي مطالب منتشره در فضاي مجازي، نگراني خود را نسبت به وصول مطالباتشان اعلام كردند.
دادستان شهرستان آزادشهر نيز در اين باره گفت: بهتر است مالباختگان با انتخاب چند نماينده بطور هفتگي يا ماهانه از وضعيت پيشرفت پرونده اطلاع كسب نمايند و به اخبار منتشره در فضاي مجازي اعتماد نكنند.
فرماندار شهرستان آزادشهر نيز خاطرنشان كرد: با توجه به دشمني آشكار برخي معاندان انقلاب اسلامي در فضاسازي هاي اخير، مالباختگان از تجمعات غير قانوني و سلب آسايش و خدشه وارد نمودن به امنيت اجتماعي بپرهيزند.
شركت پرهام كه به بهانه ليزينگ خودرو مبادرت به كلاهبرداري و اخذ مبالغي از مردم مي كرد، در بهار سال گذشته با كشف ماهيت اصلي اش تعطيل و دو نفر از مديرانش در شهرستان آزادشهر و سركرده اصلي اين باند قبل از خروج از كشور در تهران دستگير شد.
به دليل تشكيل پرونده اوليه از سوي برخي از شكات در دستگاه قضايي شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان، كل پرونده به منظور رسيدگي به اين شهرستان منتقل شد.
شركت پرهام با جذب بيش از 2500 ميليارد ريال در استان گلستان باعث متضرر شدن بيش از دو هزار نفر در اين استان شد كه حدود 400 نفر از آنان از شهرستان آزادشهر هستند.
9433/1860