۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82967630
T T
۰ نفر
18هزار دانش آموخته دكترا نیاز به شغل دارند

بجنورد- ایرنا- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه سالانه 22 هزار نفر دانش آموخته در مقطع دكترا داریم گفت: ظرفیت پذیرش هیات علمی دانشگاه ها سالانه سه تا چهار هزار نفر است و برای 18 هزار دانش آموخته دیگر این مقطع باید فكر اساسی كرد.

مجتبی شریعتی نیاسر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان خراسان شمالی اظهار داشت: هم اكنون در كشور 100 هزار دانش آموخته دكترا در مقاطع مختلف تحصیلی داریم.
وی در ادامه با بیان اینكه ظرفیت 300 مركز آموزشی علمی و كاربردی در كشور صفر شده است گفت: این مراكز وابسته به آموزش و پرورش و دستگاه ها هستند كه در بخش های دیگر نیز ورود پیدا كرده بودند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این مراكز خارج از محدوده فعالیت خود كار می كردند.
شریعتی نیاسر بر افزایش مهارت در دانشگاه ها تاكید كرد و گفت: جوانان باید بعد از دانش آموخته شدن مهارت بین رشته ای، تخصصی، عمومی داشته باشند.
وی افزود: هم اكنون برخی از رشته ها منسوخ شده اند، باید شیوه های پویا را در آموزش فعال كنیم تا فرزندان از آموزش لذت ببرند و با دانش مهارت وارد بازار كار شوند به طوری كه پس از دانش آموخته شدن منتظر استخدام و پشت میزی نباشند.
شریعتی نیاسر افزود: واحد های پیام نور باید از رشته هایی كه حوزه كاربردی، آزمایشگاهی است فاصله بگیرند، در حوزه ماموریت این مركز آموزشی 250 رشته مجوز داده ایم.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز سه شنبه به خراسان شمالی سفر كرده است كه امروز چهارشنبه از مراكز آموزش عالی مركز استان هم بازید خواهد داشت.
7186/3007 /6042
۰ نفر