۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۰۹
کد خبر: 82968459
T T
۰ نفر

1694 معتاد در 25 مركز اعتياد زنجان درمان شدند

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۰۹
کد خبر: 82968459
1694 معتاد در 25 مركز اعتياد زنجان درمان شدند

زنجان - ايرنا - معاون پيشگيري مديركل بهزيستي استان زنجان گفت: در سه ماه نخست امسال يكهزار و 694 نفر از جمعيت معتادان در 25 مركز اعتياد اين استان درمان شدند.

به گزارش ايرنا، گل نساء آقا محمدي روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران افزود: در سه ماه اول امسال چهار هزار و 326 نفر از خدمات مشاوره حضوري دولتي و غير دولتي ، 506 كودك از خدمات غربالگري بينايي و چهار هزار و 100كودك نيز از برنامه غربالگري شنوايي بهره مند شده اند.
وي يادآوري كرد: معاونت امور پيشگيري بر اساس رسالت و حيطه فعاليت خود كه همان اطلاع رساني و افزايش آگاهي هاي علمي آحاد جامعه در خصوص پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي، پيشگيري از معلوليت ها و مشاوره هاي روانشناختي مي باشد، اقدامات متعددي را انجام داده است.
آقا محمدي خاطرنشان كرد: اين معاونت با استفاده از برگزاري كلاس هاي آموزشي براي گروه هدف، اطلاعات پيشگيرانه را ارتقا داده و به نوعي از توليد و بروز معلوليت ها همچون معلوليت هاي ذهني و جسمي جلوگيري به عمل آورده و از بار كاري ديگر معاونت ها همچون توانبخشي و اجتماعي كاسته است.
وي اظهار كرد: اين معاونت با اجراي طرح هاي پيشگيرانه اي همچون طرح پيشگيري از ناشنوايي، آمبليوپي يا تنبلي چشم، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در محلات براي عموم آموزش هايي از قبيل آموزش مهارت هاي زندگي به خانواده ها، جوانان وزوج هاي جوان در محلات و پايگاههاي سلامت اجتماعي براي عموم آموزش مي دهد.
اين مسئول ادامه داد: در دفتر مشاوره و امور و روانشناختي نيز غربالگري كودكان پنج تا 6 سال و اجراي طرح محب نيز براي ارائه حمايت هاي رواني، اجتماعي در بلاياي طبيعي و ارائه خدمات مشاوره حضوري و تلفني از بروز معضل بزرگ اعتياد و طلاق پيشگيري بعمل مي آيد.
وي اظهار كرد: در دفتر اعتياد به اجراي برنامه هاي پيشگيري اجتماع محور از اعتياد در محلات شهري و روستايي، مهد كودك و محيط كار و ارائه خدمات مركز كاهش آسيب، ارائه خدمات درمان و بازتواني معتادين (بصورت اقامتي و درمان سرپايي سوء مصرف مواد) به ارائه خدمات درمان هاي دارويي و غير دارويي، خدمات پزشكي، امور روانشناختي و مددكاري معتادين مي پردازد.
معاون پيشگيري بهزيستي استان زنجان خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه فعاليت ها و برنامه هاي اين حوزه در راستاي تحقق اهداف سلامت اجتماعي مي باشد و ارتقاي دانش و مهارت هاي ارتباط بين فردي و زندگي از جمله فعاليت هاي مهم اين حوزه است.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 15 درصد جمعيت اين استان شامل 156 هزار و 283 نفر به همراه خانواده خود تحت پوشش بهزيستي هستند و خدمات لازم را دريافت مي كنند.
7320/8068