۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۶
کد خبر: 82970732
T T
۰ نفر
ايران محلي براي نشان دادن اخوت بين اديان توحيدي است

اروميه- ايرنا- اسقف اعظم ارامنه كل آذربايجان با بيان اينكه توجه نظام جمهوري اسلامي به اقوام و اديان بايد در عرصه جهاني بازگو شود، گفت: در حال حاضر ايران به محلي براي نشان دادن اخوت بين اديان توحيدي تبديل شده است.

به گزارش ايرنا، گريگور چيفچيان روز شنبه در مراسم سالانه باداراك در قره كليساي چالدران افزود: هفته آينده در ايالات متحده امريكا سخنراني مي كنم و قول مي دهم سفير ايران در آنجا باشم تا احترامي كه نظام جمهوري اسلامي به اقليت ها قائل است را بازگو كنم.
وي با بيان اينكه قدردان امكانات فراهم شده براي ارامنه در ايران هستيم، اضافه كرد: دولتمردان ايران در تلاش هستند تا اقليت هاي ديني در رفاه باشند و اين نشان از بزرگواري نظام ايران است.
اسقف اعظم ارامنه كل آذربايجان با اشاره به توجه نظام جمهوري اسلامي به مرمت و بازسازي اماكن مقدس اقليت هاي ديني گفت: قره كليسايي كه امروز مشاهده مي كنيد ساختمان متعلق به 60 سال پيش نيست بلكه با توجه دولت ايران بازسازي و مرمت و امروز به كانون توجه ارامنه تبديل شده است.
چيفچيان با بيان اينكه اديان توحيدي الهي مخالف و در مقابل يكديگر نيستند، گفت: اين پيروان اديان هستند كه عليه يكديگر بر مي خيزند و نمونه آن ها را ميتوان در منطقه و جهان ديد.
وي با بيان اينكه در ايران احترام متقابلي بين اقوام و اديان وجود دارد، بيان كرد: ارامنه ايران به اماكن مقدس ايران احترام ويژه اي قائل هستند كه غير قابل بيان است.
مراسم مذهبي باداراك از پنجشنبه هفته گذشته در قره كليساي چالدران آغاز شده و امروز /شنبه/ به كار خود پايان داد.
3214/2093