۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82971231
T T
۰ نفر
2300 ميليارد ريال صرف تملك املاك معارض مترو منطقه11 تهران شد

تهران- ايرنا- براساس اعلام شهرداري تهران براي تملك املاك معارض در بخش مركزي پايتخت بيش از 2300 ميليارد ريال هزينه شد.

به گزارش ايرنا، 6 كيلومتر از خط هفت مترو تهران با 5 ايستگاه مسافرگيري شامل مهديه، بريانك، كميل، رودكي و نواب روز گذشته با حضور شهردار تهران افتتاح شد.
«خط 7 مترو تهران از شهرك اميرالمؤمنين (قصر فيروزه) و در كنار ورزشگاه تختي در جنوب شرقي پايتخت آغاز و پس از طي مسير شرقي - غربي و تقاطع با خط يك در ايستگاه مولوي، به سمت شمال متمايل مي‌شود و در ايستگاه نواب با خط 2 و در ايستگاه توحيد با خط 4 تقاطع خواهد داشت، سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه يافته و پس از عبور از كنار برج ميلاد وارد ميدان صنعت در شهرك غرب(قدس) شده و در انتها به ميدان بوستان در سعادت آباد مي‌رسد».
نصرالله آباديان شهردار منطقه 11 تهران درخصوص تملك املاك معارض مترو در اين منطقه اظهارداشت: براي احداث خط 7 در اين منطقه 23 پلاك در مساحت 17هزار متر مربع به ارزش 2300 ميليارد ريال تملك شد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين براي تملك املاك معارض در محدوده ايستگاه مترو مهديه و محل هواكش و هواساز در تقاطع خيابان ولي عصر (عج) و مولوي، 927 متر مربع املاك معارض اعتباري در حدود 112 ميلياد ريال هزينه شد.
آباديان يادآور شد: ايستگاه تقاطع مولوي- وليعصر كه در تلاقي با خط 3 مترو است؛ داراي سه گالري دسترسي در 2 سمت غربي و شرقي خيابان مولوي بوده و از محدوده اين ايستگاه، خطوط 2 و 7 سامانه اتوبوس هاي تندرو و نيز 9 خط تاكسي عبور مي كند.
تهرام/9353 / 1539
۰ نفر