۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82972482
T T
۰ نفر

جدول جديد خاموشي هاي احتمالي شيراز اعلام شد

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82972482
جدول جديد خاموشي هاي احتمالي شيراز اعلام شد

شيراز- ايرنا- روابط عمومي شركت توزيع برق شيراز اعلام كرد كه از اين پس، برنامه خاموشي هاي احتمالي در اين كلانشهر به صورت روزانه در اختيار مشتركان قرار مي گيرد.

اين موضوع روز دوشنبه پس از آن اعلام شد كه برخي شهروندان شيرازي در تماس با دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در استان فارس از رعايت نشدن جدول اعلامي شركت توزيع برق و مواجه شدن با خاموشي در ساعاتي غير از جدول اعلامي انتقاد كرده بودند.
شركت توزيع برق شيراز دوازدهم تيرماه جاري جدولي را منتشر و اعلام كرد كه شهروندان مي توانند بر اساس اين جدول، از زمان قطعي برق منطقه محل سكونت خود مطلع و با برنامه ريزي مناسب با مشكلات كمتري روبرو شوند.
در اين جدول كه ويژه واحدهاي مسكوني تعريف شده است، شهر شيراز به 6 منطقه تقسيم بندي شده است و حد فاصل ساعت 8 تا 24 ، براي هر 2 ساعت خاموشي احتمالي برق يك منطقه اعلام شده است.
شهروندان با استناد به اين جدول، امورات زندگي خود را دنبال مي كردند كه ناگهان با خاموشي هاي غيرمنتظره روبرو شدند.
به عنوان نمونه در جدول قبلي ساعت خاموشي مشتركان منطقه الف شهر شيراز، ساعت 16 تا 18 روز دوشنبه اعلام شده بود اما برق مشتركان اين منطقه در اين روز از ساعت 10:45 تا 13 قطع شد.
شهروندان شيرازي در تماس با دفتر ايرنا همچنين از فرايند ضعيف اطلاع رساني درباره تغيير جدول خاموشي ها انتقاد كردند.
در همين حال، روابط عمومي شركت توزيع برق شيراز اعلام كرده است كه از اين پس به صورت روزانه، برنامه خاموشي هاي احتمالي را در پايگاه اطلاع رساني خود به نشاني www.shirazedc.co.ir به اطلاع شهروندان مي رساند.
در توضيحات ارائه شده در اين پايگاه اطلاع رساني آمده است: شهروندان گرامي جهت تعيين روز و ساعت خاموشي ابتدا لازم است گروه خود را مشخص نمايند.
در اين اطلاعيه به شهروندان توصيه شده است: براي تعيين گروه كافي است پس از اولين خاموشي به اين جدول مراجعه كنيد و با تطبيق ساعت خاموشي و روز خاموشي گروه بندي مشخص ميشود.
روابط عمومي شركت توزيع برق شيراز تاكيد كرده است: برنامه زمان بندي مديريت بار ساعاتي اعمال خواهد شد كه مصرف برق مشتركين افزايش يابد و در صورت مديريت صحيح مصرف برق از سوي مشتركين احتمال تغيير و حذف برنامه ارايه شده از سوي شركت توزيع خواهد بود.
گرماي هوا و قطعي برق در مناطق مختلف شهر شيراز و ديگر نقاط استان فارس و كشور در تيرماه جاري مشكلاتي را براي شهروندان، اصناف و صنعتگران استان ايجاد كرده است.
مسئولان مي گويند با گرم شدن هوا، پيك مصرف برق كشور به اوج خود رسيده، آن هم در شرايطي كه توليد نيروگاه هاي برقآبي كاهش يافته است و تجهيزات انتقال برق نيز زماني كه مصرف برق از حدي بيشتر شود، پاسخگوي كل تقاضاها نيست.
جلال زراعت پيشه مديرعامل شركت توزيع برق شيراز پيش از اين گفته است: قطع برق در برخي از مناطق بخاطر افزايش بار شبكه اعمال مي شود و به درخواست ما نيست، ديسپاچينگ مركزي از تهران اين كاهش بار شبكه را درخواست مي كند و ما تنها مجري اين خواست هستيم تا شبكه توزيع برق به تعادل برسد.
9873/ 2027