۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82973704
T T
۰ نفر
متخلفان سوزاندن كاه در بيله سوار به مراجع قضايي معرفي شدند

اردبيل - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست بيله سوار مغان از تشكيل 30 پرونده قضايي براي متخلفان سوزاندن كاه و كلش در اين شهرستان مرزي خبر داد.

به گزارش ايرنا ، بهنام برزگر روز سه شنبه گفت: ماموران يگان حفاظت محيط زيست با حضور بر سر مزارع كشت گندم و كلزاي بيله سوار ضمن برخورد با زارعان متخلفي كه پس از برداشت محصول، اقدام به آتش زدن غيرقانوني كاه و كلش بقاياي محصول خود مي كردند، اقدام به خاموش كردن مزارع آتش گرفته با همكاري آتش نشاني شهرستان كردند.
وي اظهار داشت: متخلفان در اين حوزه براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي بيله سوار و جعفرآباد معرفي شده اند.
وي افزود: با توجه به اطلاع رساني هاي قبلي به طرق مختلف از جمله صدا و سيما و ساير بخش هاي اطلاع رساني عمومي در خصوص ممنوعيت و مضرات آتش زدن مزارع، متاسفانه زارعان منطقه پس از برداشت محصولات گندم و كلزا اقدام به آتش زدن باقيمانده اين محصولات در مزارع مي كنند.
وي گفت: اين كار علاوه بر آلودگي محيط زيست، موجب از بين رفتن بافت و موجودات زنده و موثر موجود در خاك نيز مي شود كه اين عامل اثرات جبران ناپذيري بر حاصلخيزي خاك مي گذارد.
او گفت: با توجه به اهميت موضوع، اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بيله سوار بر اساس قوانين و مقررات مدون از جمله قانون هواي پاك با زارعان متخلف برخورد مي كند.
امسال آتش سوزي هاي متعددي در اراضي زراعي شهرستان هاي نير ، پارس آباد ، بيله سوار و گرمي مغان بوقوع پيوسته و خسارات زيادي به كشاورزان وارد كرد.
هر سال معمولا زارعان استان اردبيل بعد از برداشت محصول ، كاه و كلش باقيمانده در مزارع خود را بر اساس باورهاي غيرعلمي و به منظور تقويت خاك آتش مي زنند و شعله هاي حريق گسترش يافته و خسارات زيادي برجاي مي گذارد.
6018/6016