۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82977059
T T
۰ نفر
سرانه فضاي ورزشي مدارس كردستان پايين تر از ميانگين كشوري است

سنندج - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: سرانه فضاي ورزشي مدارس در اين استان حدود 11 سانتيمتر مربع، 15 سانتيمتر كمتر از ميانگين كشوري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رشيد قرباني روز شنبه در آيين تجليل از معلمان برتر تربيت بدني با عنوان سپاس معلم اظهار داشت: ميانگين سرانه فضاي ورزشي مدارس كشور 26 سانتيمتر است و ما از اين لحاظ در رتبه هاي آخر هستيم.
وي با اشاره به حوزه ورزش و تربيت بدني به عنوان يكي از ساحت هاي 6 گانه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش افزود: در اين زمينه در استان و كشور فعاليت هاي خوبي انجام شده كه اميدواريم استمرار پيدا كرده تا مشكلات اين حوزه رفع شود.
مديركل آموزش و پرورش كردستان تاكيد كرد: براي موفقيت در هر كاري سه مولفه منابع انساني، فضا و تجهيزات و برنامه مورد نياز است و اگر اين مولفه ها منظم و تعريف شده باشند موفقيت در هر كاري حاصل مي شود.
وي با بيان اينكه مهمترين فاكتور در اين ميان نيروي انساني توانمند و با انگيزه است، يادآور شد: نيروي انساني با استعداد و داراي انگيزه مي تواند كمبود ساير مولفه هاي موفقيت را جبران كند.
قرباني اضافه كرد: برخي كشورها از لحاظ امكانات، فضا و تجهيزات آموزشي از ما ضعيف تر هستند اما وجود نيروهاي باانگيزه و توانمند اين كمبودها را جبران و زمينه موفقيت شان را در حوزه هاي مختلف فراهم كرده است.
وي با بيان اينكه تكيه بر توانمندي نيروي انساني مي تواند بخشي از مشكلات و كمبودها را جبران كند، گفت: كشوري همانند آمريكا با تكيه بر توانمندي علمي به موفقيت در حوزه هاي ديگر رسيده است.
مديركل آموزش و پرورش كردستان اظهار داشت: اگر بخواهيم قدرت برتر منطقه باشيم بايد علم خود را تقويت كرده و روند رو به رشدي كه امروز در پيش گرفته ايم را با قدرت بيشتري ادامه دهيم.

** پوشش ورزش دانش آموزي در كردستان به 55 درصد رسيده است
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان نيز در اين آيين گفت: از جمعيت 285 هزار نفري دانش آموزي اين استان، 150 هزار نفر در برنامه هاي برون مدرسه اي و درون مدرسه اي شركت كردند.
افشين خوشگوار با بيان اينكه نرخ پوشش دانش آموزان استان در برنامه تربيت بدني و ورزش به مرز 55 درصد رسيده است، يادآور شد: كردستان در اين زمينه جايگاه هشتم كشوري و عنوان اول منطقه يك را دارد.
وي افزود: هدف اصلي معاونت تربيت بدني و سلامت ايجاد نشاط و شادابي و ارتقاي سطح سلامت روحي، رواني و جسمي دانش آموزان است كه در دو قالب زنگ ورزش از نگاه عاميانه و برگزاري مسابقات ورزشي عملياتي مي شود.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه در اجراي برنامه تربيت بدني بيشتر كيفيت را مد نظر قرار داده ايم، تاكيد كرد: سه هزار جلد كتاب راهنماي تربيت بدني در ميان معلمان و همچنين 2 هزار بسته تجهيزات ورزشي در مدارس توزيع كرديم.
وي اظهار داشت: همچنين در راستاي ارتقاط سطح علمي معلمان تربيت بدني سال تحصيلي جاري 25 هزار ساعت آموزشي را برگزار كرده و 720 مورد بازديد از مدارس و كلاس هاي تربيت بدني و ورزش نيز انجام شد.
خوشگوار با بيان اينكه سياست وزارت آموزش و پرورش شادابي مدارس، حذف آزمون و كاهش استرس والدين و دانش آموزان است؛ ابراز اميدواري كرد از ره آورد اين سياست ها به عنوان فرصتي براي ارتقاي جايگاه درس تربيت بدني بهره بگيريم.
در ادامه اين آيين تعدادي از معلمان و معاونان تربيت بدني استان تجليل شد.
در سال تحصيلي جاري، 89 درصد مدارس شهري و 78 درصد مدارس روستايي توسط 931 دبير و معلم تربيت بدني متخصص پوشش داده شد.
285 هزار دانش آموز در مقاطع تحصيلي سه گانه در سه هزار و 500 مدرسه و واحد آموزشي استان كردستان مشغول تحصيل هستند.
7348