۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82977365
T T
۰ نفر

بازسازي خانه پدري استاد شهريار تمام شد

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82977365
بازسازي خانه پدري استاد شهريار تمام شد

تبريز - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اعلام كرد: طرح بازسازي خانه پدري استاد شهريار در روستاي خشكناب با هدف معرفي آن به گردشگران به عنوان يكي از نمادهاي ميراثي استان به پايان رسيده است.

به گزارش ايرنا، مرتضي آبدار امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خانه پدري استاد شهريار كه در روستاي خشكناب بخش تيكمه داش ، شهرستان بستان آباد واقع شده است بر اثر گذشت زمان و عدم استفاده به صورت كامل تخريب شده بود كه با پيگيري دوستداران شعر و ادب آذربايجان و منطقه، بازسازي اين مكان در دستور كار قرار گرفت.
وي افزود: طرح بازسازي اين خانه تاريخي با الهام از ساختار ، نقشه و روابط فضائي حاكم بر خانه هاي روستايي آن آماده و اجرا شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، با بيان اينكه عمليات اجرائي اين پروژه پس از محوطه سازي به پايان خواهد رسيد، اظهار كرد: با اتمام بازسازي خانه، در فاز دوم اين پروژه عمليات محوطه سازي در حال اجرا است.
آبدار با بيان اينكه تكميل محوطه سازي اين مكان نيازمند تملك اراضي جنوب شرقي منطقه است، اظهار كرد: در صورت تامين اعتبار مورد نياز به منظور تملك اراضي موجود در ضلع جنوب شرقي بنا، اين مجموعه در اختيار علاقه‌مندان و عموم گردشگران داخلي و خارجي قرار خواهد گرفت.
خشكناب يكي از روستاهاي استان آذربايجان شرقي است كه در دهستان عباس شرقي بخش تيكمه‌داش شهرستان بستان‌آباد در فاصله حدود 70 كيلومتري جنوب شرق تبريز واقع شده‌است.
روستاي خشكناب با توجه به اين كه زادگاه اشعار سيد محمدحسين بهجت تبريزي متخلص به شهريار، شاعر پارسي‌گوي آذري‌زبان مي باشد، سرمايه عظيمي براي فرهنگ دوستان به شمار مي آيد.
با اينكه اين روستا اكنون خانوار و جمعيت كمي دارد، اما حس و حال اشعار شهريار هنوز در آن محسوس است؛ چشمه اش خشكيده اما هنوز كبك هايش پرواز كنان صحنه اي از اشعار استاد را به تصوير مي كشند.
اين روستا زادگاه اشعار استاد مي باشد.
518