۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۶
کد خبر: 82977440
T T
۰ نفر
خوزستان رتبه سوم كشوري را در تعداد دانش آموز دارد

اهواز - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان رتبه سوم كشور را از لحاظ تعداد دانش آموزان دارد اين در حالي است كه رتبه اين استان در ميزان آمار نيروي انساني پنجم كشور است.

به گزارش ايرنا محمد تقي زاده روز شنبه در نشست مسئولان آموزش و پرورش خوزستان كه با حضور رييس امور آموزش و پرورش و آموزش فني و حرفه اي سازمان برنامه و بودجه كشور در محل اين اداره كل برگزار شد، با بيان اينكه شاخص تناسب آمار دانش آموزان با نيروي انساني در اين استان رعايت نشده افزود: براي سال تحصيلي جديد با كمبود هفت هزار معلم با مشكل جدي روبه رو خواهيم بود.
وي با ذكر اينكه در سال تحصيلي 97-96 براي اينكه كلاسي در خوزستان بدون معلم نباشد هر معلم در چند مدرسه تدريس مي كرد ادامه داد: همچنين در كنار كمبود نيروي معلم درهفته 200 هزار ساعت بالغ بر هشت هزار نفر نيروي خدماتي و اداري كمبود در آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد.
رييس طرح و برنامه اداره كل آموزش و پرورش خوزستان نيز در اين نشست گفت: در سال 97 كل استخدام كشوري در آموزش و پرورش 14 هزار نفر خواهد بود كه 6 درصد از اين سهم متعلق به خوزستان است.
جليل ناصري بيان كرد: با سهميه 6 درصد كه به خوزستان براي استخدام نيرو داده مي شود نمي توان كمبود نيروي اين استان را جبران كرد.
وي افزود: كمبود نيروي انساني از دوران جنگ تحميلي در خوزستان رخ داده كه هنوز جبراني براي آن رخ نداده است.
وي ادامه داد: در برخي استان ها رديف هاي خاصي براي استخدام معلمان گرفتند كه از جمله براي استان سيستان و بلوچستان يك هزار و 500 نفر سهيمه استخدامي خارج از برنامه مصوب صادر شد.
رييس طرح و برنامه اداره كل آموزش و پرورش خوزستان افزود: پارسال با جذب نيروي حق التدريس در خوزستان، مشكل اضافه كاري معلمان كه مجبور به تدريس بودند در اين استان برطرف شد.
وي ادامه دارد: خوزستان 12 درصد حق التدريس كشور را دارد اما سهميه استخدامي آن حداقل است.
ناصري با اشاره به آمار بالاي مهاجرت معلمان از خوزستان ادامه داد: خوزستان از استان هايي است كه بيشتر بحران ها در آن رخ داده و با همه كنترل كردن ها 600 معلم در سال از اين استان خارج مي شوند.
اين نشست
معاون امور علمي، فرهنگي و اجتماعي سازمان برنامه و بودجه كشور به همراه پنج رييس و سه مشاور خود براي حضور در چند نشست و بازديد از شهرستان هاي خوزستان و بررسي مشكلات و ظرفيت هاي اين استان از جمعه شب در سفري 2 روزه وارد خوزستان شدند.
خوزستان بيش از يك ميليون دانش آموز دارد كه 45 هزار و 797 معلم آموزش آنها را بر عهده دارند.
7158/ 6037