۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82979563
T T
۰ نفر
توزیع هشت هزار سری جهیزیه بین زوجین 14 استان محروم آغاز شد

مشهد - ایرنا - همزمان با دهه كرامت، توزیع هشت هزار سری جهیزیه روز دوشنبه طی آیینی در مجتمع آیه های مشهد بین زوجین 14 استان كم برخوردار آغاز شد.

به گزارش ایرنا معاون هماهنگ كننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: وجود امام رضا (ع) به همه جهان تعلق دارد و در این زمینه بین شیعه و سنی و پیروان ادیان مختلف تفاوتی نیست.
سردار علی اكبر پورجمشیدیان اظهار داشت: دهه كرامت فرصت خوبی برای ترویج كرامات، اخلاقیات و محسنات امام رضا (ع) به جهانیان است و اهدای جهیزیه به زوجین نیز با این هدف انجام می گیرد.
وی بیان كرد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، عنوان محرومیت برای مناطق شایسته نیست و باید با همت خیرین محرومیت در این كشور را به حداقل رسانید.
وی با بیان اینكه رفع محرومیت از مناطق مرزی باعث پایداری امنیت می شود، افزود: نیروی زمینی سپاه در بحث محرومیت‌ زدایی اقدامات گسترده ای انجام داده و تاكنون تنها در استان خراسان رضوی 9 هزار و 443 طرح را با اعتبار هزار و 252 میلیارد و 740 میلیون ریال اجرا كرده است.
دبیر قرارگاه محرومیت ‌زدایی قرب كوثر سپاه نیز در این مراسم گفت: تاكنون 9 قرارداد عمرانی با برخورداری از 545 طرح با اعتبار 40 میلیارد ریال با مجموعه سپاه این استان منعقد شده است.
سردار سیدضیاءالدین حزنی با اشاره به خدمات سپاه در ارائه جهیزیه گفت: تاكنون سپاه 54 هزار و 368 سری جهیزیه را تهیه و در سراسر كشور توزیع كرده كه سهم خراسان رضوی از این تعداد، سه هزار و 771 سری جهیزیه بوده است.
وی اظهار داشت: همزمان با دهه كرامت نیروی زمینی سپاه با همكاری آستان قدس رضوی و كمیته امداد امام خمینی (ره) هشت هزار سری جهیزیه را در قالب 'طرح ولایت' تهیه كرد كه هر سری شامل 14 قلم كالا به ارزش 40 میلیون ریال است.
حزنی بیان كرد: این میزان جهیزیه قرار است در 14 استان محروم بویژه مرزی توزیع شود كه امروز در مرحله نخست 700 سری جهیزیه به زوجین ساكن در نقاط مرزی خراسان رضوی هدیه شد و باقی جهیزیه ها در سایر استانها توزیع می شود.
وی اظهار داشت: زوجین در نقاط محروم بویژه نقاط مرزی توسط ائمه جمعه و پایگاه های بسیج شناسایی می شوند و مشاركت آستان قدس رضوی با سپاه در تامین هزینه جهیزیه ها است.
سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: این آستان اقدامات خوبی در حوزه خدمت به محرومان و امدادرسانی به نیازمندان با همكاری نهادهای امدادرسان كشور انجام داده كه 'طرح ولایت' با هدف تأمین جهیزیه نوعروسان محروم یك نمونه از آنها است.
7489/5132
۰ نفر