۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82981135
T T
۰ نفر

800 تن سیب گلاب بهاره در سمیرم برداشت شد

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82981135
800 تن سیب گلاب بهاره در سمیرم برداشت شد

اصفهان - ایرنا - كارشناس مسئول باغبانی و زراعت جهاد كشاورزی سمیرم از برداشت 800 تن سیب گلاب بهاره طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.

كیارش سامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید و برداشت سیب گلاب بهاره امسال در مقایسه با سال های قبل به شكل كم سابقه ای كاهش یافته است.
وی ادامه خشكسالی را عامل اصلی كاهش تولید سیب در سمیرم عنوان كرد و گفت : 15 هزار تن سیب گلاب بهاره و 15 هزارتن گلاب پاییزه سال گذشته دراین شهرستان تولید شد.
این كارشناس افزود: گرمای اوایل بهار و شكوفه دادن درختان و در پی آن كاهش ناگهانی دما ، بارش تگرگ و باران های اردیبهشت ، خسارت فراوانی به باغ های سیب سمیرم وارد كرد.
سامی گفت: باغ های بخش مركزی و وردشت در شمال سمیرم بیشترین خسارت و كاهش محصول سیب گلاب را داشتند.
وی درباره قیمت سیب نیز گفت: هر یك كیلوگرم سیب درجه یك 120 تا 140 هزار ریال درجه 2 نیز بین 50 تا 70 هزار ریال فروخته می شود.
كارشناس باغبانی مدیریت جهاد كشاورزی سمیرم سیب گلاب اصفهان و كهنز را عمده ترین ارقام سیب در این شهرستان عنوان كرد و گفت: بازار شهرهای اصفهان، تهران وقم مقصد اصلی سیب های گلاب سمیرم است.
به گزارش ایرنا پیش از خشكسالی سال های اخیر در مجموع هر ساله 200 تا 300 هزار تن انواع سیب درختی مرغوب از نوع گلدن، رد و گلاب در شهرستان سمیرم تولید می شد.
سطح باغ های سیب در سمیرم 20 هزار هكتار برآورد می شود كه به گفته كارشناسان كشاورزی 14 هزار هكتار آن با خطر خشك شدن مواجه شده است.
سمیرم در 160 كیلومتری جنوب استان اصفهان و در دامنه های دنا و زاگرس میانی واقع است.
7147/ 6022