۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۹
کد خبر: 82982762
T T
۰ نفر
نتانیاهو پیشنهاد روسیه برای دیدار با عباس را رد كرد

تهران - ایرنا - رسانه های صهیونیستی گزارش دادند كه نخست وزیر این رژیم پیشنهاد مسكو برای دیدار با رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین را رد كرده است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، كانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از پیشنهاد روسیه به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای دیدار با رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین خبر داد.
براساس این گزارش، نتانیاهو با رد این پیشنهاد گفت كه تا زمان علنی شدن طرح سازش آمریكایی با محمود عباس رئیس تشكیلات خود گردان فلسطین دیدار نمی كند.
نتانیاهو به مسكو توضیح داده است كه تا زمانی كه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا این طرح را كه به «معامله قرن» موسوم است، علنی نكند، مایل به چنین دیدار نیست.
هنوز مشخص نیست كه مسكو این پیشنهاد را از چه طریقی به رژیم صهیونیستی داده است.
معامله قرن طرح رئیس‌ جمهوری آمریكا برای حل اختلافات میان فلسطینیان و اسرائیل است كه به طور كامل حق و حقوق فلسطینی ها در آن نادیده گرفته شده است.
این طرح شامل انضمام كامل قدس به رژیم صهیونیستی و نابودی كامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و انضمام شهرك های موجود در كرانه باختری به این رژیم می شود. براساس این طرح، بخش های باقی مانده از كرانه باختری برای تشكیل حكومت خودگردان در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت. همچنین حكومت فلسطینی ها بر غزه و بخشی از شمال سینا به رسمیت شناخته می شود.
براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از كرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی تشكیل می شود كه بررسی مساله پناهندگان را نیز در بر می گیرد.
همچنین به موجب آن، فلسطینیان باید 'شهر قدس جدید' را در روستاها و مجتمع های مسكونی كرانه باختری بسازند.
براساس این قرارداد، مساله امنیت و مرزهای سرزمین های اشغالی همچنان در دست رژیم صهیونیستی قرار داشته و شهرك سازی ها نیز تحت تاثیر مذاكرات دستیابی به راه حل نهایی باقی می ماند.
در این طرح ایجاد گذرگاهی برای حضور فلسطینیان به منظور اقامه فریضه نماز در شهر قدیم قدس كه مسجد الاقصی و كنیسه 'القیامه' نیز در آن قرار دارد، دیده شده است.
صهیونیست ها سال هاست كه برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح صهیونیست ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.
اشغالگران قدس در طرح (توطئه) قدس بزرگ قصد جداكردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، كفرعقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرك های صهیونیست نشینی چون «آریئِل» را به قدس دارند و تلاش می كنند یك قدس بزرگ به وجود آورند كه خالی از فلسطینیان باشد.
صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون اسلو و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته و از خط سبز كه مرز سرزمین های اشغالی و كرانه باختری محسوب می شود نیز ده ها كیلومتر فراتر رفته اند.
شبد**9416**1379
۰ نفر