۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82983216
T T
۰ نفر

محيط زيست هرمزگان با كمبود محيط بان مواجه است

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82983216
محيط زيست هرمزگان با كمبود محيط بان مواجه است

بندرعباس- ايرنا - مدير كل حفاظت محيط زيست هرمزگان گفت: اين اداره كل هم اكنون 47 محيط بان دارد، در صورتي كه طبق استانداردها براي حفاظت از يك ميليون هكتار از مناطق تحت حفاظت خود در اين استان به 400 محيط بان نياز است.

به گزارش ايرنا، مجيد وفار در خطبه هاي پيش از نماز جمعه بندرعباس به مناسبت روز محيط بان افزود: بر اساس استاندارد هاي جهاني به ازاي هر 2 هزار هكتار بايد يك محيط بان وجود داشته باشد اما در استان هرمزگان به ازاي هر 16 تا 17 هزار هكتار، يك محيط بان است.
وي بيان داشت: هم اكنون 19منطقه حفاظت شده تحت مديريت اداره كل محيط زيست هرمزگان است كه نسبت محيط بان به مناطق حفاظت شده در اين استان در مقايسه با استاندارد جهاني وضعيت مطلوبي ندارد.
مدير كل محيط زيست هرمزگان اظهار داشت: لايحه حمايت از محيط بانان در مجلس شوراي اسلامي به مرحله نهايي رسيده و در صورت موافقت با تصويب آن، بسياري از مشكلات قشر محيط بان رفع خواهد شد.
وفادار خاطرنشان كرد: همه محيط بانان هرمزگان به منظور حفظ و ايمني بيشتر در برابر شكارچيان غيرمجاز و سودجو به جليقه هاي ضد گلوله مجهز هستند.
وفادار گفت: محيط زيست، محيط زندگي همه انسان هاست كه بايد همگان در پاكيزگي آن و جلوگيري از آلودگي هاي آب، خاك، هوا و دريا تلاش كنند.
در طول انقلاب 119 محيط بان در عرصه هاي زيست محيطي در كشور به شهادت رسيدند كه از اين تعداد 2 شهيد به نام «محمد دهقاني» و «پرويز هرمزي» مربوط به استان هرمزگان است كه در سال 95 در منطقه حفاظت شده گنو به شهادت رسيدند.
به گزارش ايرنا سالروز ولادت امام رضا(ع) در تقويم ملي ايران به عنوان روز محيط بان نامگذاري شده است.
7195/ 6048