۶ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۲۳
کد خبر: 82984386
T T
۰ نفر

كشف مواد مخدر در اردبیل 115 درصد افزایش یافت

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۲۳
کد خبر: 82984386
كشف مواد مخدر در اردبیل 115 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مركز استان اردبیل گفت: میزان كشف انواع مواد مخدر در این استان امسال 115 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل افزود: پارسال هشت هزار و 457 فقره پرونده مرتبط با مواد مخدر و روانگردان در مراجع قضایی تشكیل شد كه در مقایسه با سال ما قبل آن 10 درصد افزایش دارد.
او ادامه داد: تلاش بر این است تا آن عده از حمل كنندگان مواد مخدر را كه میزان آن اندك و برای مصرف خود بوده از چرخه قضایی خارج كنیم و برای این منظور نیازمند ایجاد یك مركز استاندارد در اردبیل هستیم.
عتباتی همچنین از انهدام یك شبكه بین المللی قاچاق مواد مخدر در استان اردبیل در هفته گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: تاكنون پنج نفر از اعضای این شبكه كه اقدام به قاچاق مواد مخدر بین كشورهای همسایه ایران شامل گرجستان و جمهوری آذربایجان می كردند دستگیر شده اند كه 2 نفراز آنها اتباع آذری هستند.
دادستان اردبیل گفت: حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر ، مسئولیت ارگان های ذیربط و دست اندركاران مبارزه با اعتیاد را سنگین تر كرده است.
او افزود : اكنون شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه زدن به آنها را در استان اردبیل در اولویت قرار داده و با هماهنگی نیروهای سپاه ، انتظامی و مرزبانی به واسطه شناسایی و رد زنی محموله های مواد مخدر ، ضربه های مهلكی بر پیكر قاچاقچیان وارد می شود.
عتباتی تاثیر خانواده ها و مردم را در موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد غیرقابل انكار دانست و گفت: همكاری آگاهانه و هوشیارانه مردم می تواند موفقیت را در این مبارزه سخت دوچندان كند.
او وضعیت استان اردبیل را در ارتباط با مواد مخدر در مقایسه با بیشتر نقاط كشور بطور نسبی مطلوب توصیف كرد و ادامه داد: باید برای ادامه این وضعیت و كاستن از میزان آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از مواد مخدر بیش از پیش تلاش كنیم.
6019/6016