۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 82984616
T T
۰ نفر
19350 انشعاب غیرمجاز آب در كهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد

گچساران- ایرنا- مدیر عامل شركت آب و فاضلاب كهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار سال اخیر 19 هزار و 350 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.

سید علی لدنی نژاد روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تخلفات انشعاب های غیر مجاز در شهرهای یاسوج و مادوان بوده است.
وی با بیان اینكه هم اكنون طرح جمع آوری انشعاب های غیرمجاز به صورت منظم در حال اجراست افزود: استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغستان ها و مزارع از مهمترین تخلفات این حوزه در كهگیلویه و بویراحمد است.
مدیر عامل شركت آب و فاضلاب كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همكاری دستگاه قضایی این استان در رسیدگی و سرعت بخشیدن به پرونده تخلفات آب، بیان كرد: این موضوع كمك بسیار زیادی به بازدارندگی و كاهش این معضل داشته است.
لدنی‌نژاد یادآور شد: قانون مجازات سنگینی برای دارندگان انشعاب‌های غیرمجاز آب و دیگرخدمات عمومی همچون برق و گاز و مخابرات در نظر گرفته است.
مدیرعامل شركت آبفای شهری كهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر فردی به اینگونه تخلفات اقدام كند علاوه بر پرداخت جریمه نقدی به مجازات قضایی نیز محكوم خواهد شد.
وی افزود: 74 حلقه چاه آب در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه از این تعداد 65 مورد در مدار بهره برداری بوده و فعال است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: این استان دارای 52 باب مخزن ذخیره آب با حجم 126 هزار مترمكعب بوده و طول شبكه و خطوط انتقال آب در شهرهای استان نیز یكهزار و 750 كیلومتر است.
لدنی نژاد طول شبكه و خطوط انتقال فاضلاب در شهرهای كهگیلویه و بویراحمد را نیز 350 كیلومتر ذكر كرد.
كهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 160 هزار مشترك آب و 38 هزار مشترك فاضلاب و حجم آب تولیدی آن به طور سالانه حدود 38 میلیون مترمكعب است.
/1662/8143