به گزارش ايرنا از اعلام روز يكشنبه سازمان تامين اجتماعي، در پي تماس تلفني عده اي سودجو با بيمه شدگان و مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي در قالب شركت هاي درماني براي ارائه كارت هوشمند درمان تامين اجتماعي در ازاي دريافت وجه، با وجود هشدارهاي قبلي اعلام مي شود كه هيچگونه تماسي از سوي اين سازمان با افراد تحت پوشش براي دريافت وجه انجام نمي شود.
بر اساس اين گزارش، در روزهاي اخير و همزمان با اجراي طرح حذف دفترچه بيمه اين سازمان، عده اي با داشتن اطلاعات بيمه شدگان و با ادعاي ارتباط با سازمان تامين اجتماعي و به بهانه ارائه كارت هوشمند، كارت طلايي و موارد مشابه، از بيمه شدگان و بازنشستگان تقاضاي وجه مي كنند، در حالي كه اين سازمان از بيمه شدگان و بازنشستگان بابت خدمات ارائه شده، هيچ هزينه اي دريافت نمي كند.
در اين خصوص به اطلاع بيمه شدگان و بازنشستگان تامين اجتماعي مي رساند، اخبار سازمان تامين اجتماعي را فقط از پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني www.tamin.ir، مركز ارتباطات مردمي اين سازمان با شماره تماس ١٤٢٠ يا رسانه هاي رسمي و نشريات كثيرالانتشار پيگيري كنند.
سازمان تامين اجتماعي با حدود 42 ميليون نفر بيمه شده و مستمري بگير، 18 نوع خدمت بيمه اي و درماني به افراد زير پوشش ارائه مي دهد.
اين سازمان داراي مراكز مختلف بيمه اي و درماني است و 356 بيمارستان و درمانگاه تامين اجتماعي بخش قابل توجهي از خدمات درماني مورد نياز بيمه شدگان را به صورت رايگان تامين مي كند.
بخش بيمه اي تامين اجتماعي داراي 480 شعبه در سراسر كشور است و خدمات بيمه اي اين سازمان از طريق اين واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه مي شود. همچنين براي تسهيل امور و دسترسي آسان تر مردم به خدمات تامين اجتماعي، شعب اقماري و كارگزاري هاي اين سازمان نيز به عنوان واحدهاي وابسته به شعب، مشغول فعاليت هستند.
اجتمام * 7268*1834
تهران- ايرنا- سازمان تامين اجتماعي اعلام كرد: تامين اجتماعي در قبال ارائه كارت هوشمند درمان يا خدمات به بيمه شدگان و مستمري بگيران تحت پوشش، هيچگونه وجهي دريافت نمي كند.