۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82985227
T T
۰ نفر

توفان 180 نفر را در سيستان روانه بيمارستان كرد

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82985227
توفان 180 نفر را در سيستان روانه بيمارستان كرد

زاهدان - ايرنا - مديركل دفتر مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان گفت: 180 نفر از مردم منطقه سيستان در شمال اين استان به دليل مشكلات تنفسي ناشي از توفان و گرد و خاك از چهارشنبه هفته گذشته تا امروز روانه بيمارستان ها و مراكز درماني شدند.

رضا اربابي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين افراد به دليل عوارض تنفسي، چشمي و قلبي ناشي از توفان به بيمارستان ها، مراكز درماني و پايگاه هاي اورژانس مراجعه كردند.
وي ادامه داد: 37 نفر از اين افراد بستري و بقيه به صورت سرپايي درمان شدند.
اربابي افزود: با توجه به خشك بودن تالاب هامون و در نتيجه بروز پديده توفان و گرد و خاك همواره مردم منطقه سيستان به دليل مشكلات مختلف كه عمده ترين آنها تنفسي و چشمي است به مراكز بهداشتي درماني و بيمارستان ها مراجعه مي كنند.
رئيس گروه هشدار و پيش بيني اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: توفان گرد و خاك كه از روز چهارشنبه هفته گذشته در منطقه سيستان (زابل، هيرمند، زهك، نيمروز و هامون) شروع شده بود امروز/يكشنبه/ فروكش كرد.
علي ملاشاهي اظهار داشت: سرعت وزش باد در اين مدت در منطقه سيستان به 112 كيلومتر بر ساعت رسيد به طوري كه ميزان ذرات معلق در هواي منطقه را به پنج هزار و 673ميكرو گرم بر مترمكعب يعني 37 برابر حد مجاز رساند.
به گفته وي در جنوب سيستان و بلوچستان بعد از ظهر غبار محلي در برخي نقاط وزش باد همراه با گرد و خاك پيش بيني مي شود.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بيش از 2 ميليون و 800 هزار نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه امكان دارد همزمان چندين پديده از جمله طوفان، بارندگي، سيل، خشكسالي و مواج شدن دريا را تجربه كند.
سيستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هامون، هيرمند و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3042