۹ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 82986567
T T
۰ نفر
شب ‌هاي فرهنگي سيستان و بلوچستان در چابهار برگزار مي شود

چابهار- ايرنا - ‌معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري منطقه آزاد چابهار گفت: شب ‌هاي فرهنگي سيستان و بلوچستان همزمان با فصل مونسون با همكاري استانداري در اين منطقه برگزار مي شود.

محمداكبرچاكرزهي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شب هاي فرهنگي سيستان وبلوچستان با حضور 19 شهرستان اين استان با هدف آشنايي مسافران و گردشگران داخلي و خارجي با فرهنگ و هنر بومي برگزار مي شود.
وي بيان كرد: منطقه آزاد چابهار براي معرفي توانمندي ‌هاي روستائيان و عشاير استان سيستان و بلوچستان از هيچ كوششي دريغ نكرده و با برگزاري جشنواره ها، برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري هميشه پيشگام بوده است.
فرماندار سابق خاش گفت: روستائيان و عشاير سيستان و بلوچستان توانمندي ‌هاي فرهنگي، آداب و رسوم، محصولات كشاورزي، انواع صنايع‌ دستي، غذاهاي محلي، پوشاك، موسيقي سنتي و غني خود را در قالب غرفه ‌هايي از 22 تا 26 مرداد به مدت پنج روز به نمايش مي‌ گذارند‌.
وي ادامه داد: در فصل مونسون وزش بادهاي موسمي از سمت اقيانوس شروع به وزيدن مي كند و هواي منطقه آزاد چابهار بهاري و خنك مي شود.
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري منطقه آزاد چابهار تصريح كرد: برگزاري آئين‌ ها و بازي‌ هاي بومي و محلي، معرفي روستاهاي هدف گردشگري سطح استان سيستان و بلوچستان بخشي از اين جشنواره و نمايشگاه هاست‌.
3043**3213